niedziela, 24 października 2010

MULE W BIAŁYM WINIE


Mule
 to prosta i szybka potrawa, do której wykorzystujemy tylko zamknięte muszle.
Te owoce morza są bardzo bogate w nienasycony kwas Omega 3.
Przyrządzać należy tylko żywe,świeże małże,te w niedomkniętych muszlach 
nie nadają się do spożycia. Jeśli małża się zamknie, to znaczy, że jest żywa.
 Jeśli się nie zamknie, należy ją wyrzucić.

Składniki:
  • kilogram muli
  • 250-300 ml białego wytrawnego wina ( w zależności od ilości muli)
  • 1 szt.cebuli
  • kawałek białej części pora
  • 10 g masła (można więcej jeśli chcemy więcej sosu)
  • pieprz biały/cytrynowy do smaku
  • natka pietruszki (opcjonalnie)
  • listek laurowy

Dokładnie umyłam i wyszorowałam muszle.

Pokroiłam drobno cebulę i pora.
Zeszkliłam warzywa na maśle.
Można je trochę posolić.



Wlałam białe wino-doprowadziłam do wrzenia.


 Wsypałam mule i gotowałam je przez około 5-6 minut
 na dużym ogniu pod przykryciem.
Potrząsałam garnkiem i czekałam aż muszle się otworzą.
Po otwarciu należy zdjąć garnek z ognia.
Zbyt długie gotowanie spowoduje,że mule stwardnieją.



Jak tylko zaczną się otwierać wiadomo, że są gotowe.

Oczywiście można je przyrządzać na wiele sposobów 
dusić, marynować, zapiekać.
Pyszne są z pomidorami,makaronem,chilli.

Ten przepis  jest szybki, prosty i pyszny.
W sosie można maczać grzanki! Pychota!

Smacznego!


 Polecam również

 



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...