niedziela, 15 maja 2011

CIASTECZKA OWSIANE CZEKOLADOWO-ORZECHOWE


Dziś na słodko ze zdrowym dodatkiem płatków owsianych.

Składniki:
  •  3 szklanki błyskawicznych płatków owsianych mogą być również inne np.orkiszowe
  • 1,5 szklanki mąki
  • szklanka posiekanych orzechów włoskich
  • 10 dag gorzkiej czekolady
  • 2 czubate łyżki masła
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2-3 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • aromat waniliowy
  • 1/2 łyżeczki soli.
W garnku ustawionym na naczyniu z wrzącą wodą roztopiłam czekoladę.
W misce utarłam masło, wymieszałam je z żółtkami utartymi z cukrem,
 olejem, ostudzoną czekoladą i aromatem waniliowym.
Na końcu delikatnie połączyłam całość z pianą z białek.
Wymieszałam mąkę, proszek do pieczenia, sól i wsypałam do miski z utartym
kremem czekoladowym, dodałam płatki owsiane i orzechy.
Wszystko porządnie wymieszałam.
Blachę wyłożyłam pergaminem, nabierałam łyżeczką czubate porcje ciasta
 i nakładałam je w odstępach 5 centymetrowych na przygotowaną blachę.
Piekłam 15-20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.
Do ciastek można dodać odrobinę papryki chili albo starty świeży imbir.
Polecam te pyszne ciasteczka.
Są kruche,wspaniałe do kawy i mogą długo poleżeć.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...