środa, 12 września 2012

PRZECIER POMIDOROWY W SŁOIKACH




Lubicie zupę pomidorową?

Dzieci ja uwielbiają.
A i dorosłym przypomina ona smak dzieciństwa.
Oczywiście przygotowując ją można użyć koncentratu pomidorowego,
 bądź kupiony przecier z pomidorów. 

Ale można go przecież przygotować samemu.
Pyszne, czerwone pomidory wręcz kuszą aby je wykorzystać.

Trochę pracy, ale ile satysfakcji i pysznego smaku.




Składniki:
  • 3 kg. gruntowych, dojrzałych pomidorów
  • 3 łyżeczki soli

Pomidory umyłam i pokroiłam na małe kawałki.


Gotowałam je,aż zrobiły się miękkie, co jakiś czas mieszając.
Około 15-25 minut.



Teraz pora na tę najmniej przyjemną część.
Masę należy przetrzeć przez sito.
Pozbywamy się wtedy również niechcianych pestek i skór.


Można jeśli macie wyciskarkę, przecisnąć przy jej użyciu świeże pomidory.
Polecam! 10 minut pracy i co najważniejsze bardzo mało strat warzywa.



 Tak uzyskany przecier - posoliłam i zagotowałam.




Gorący - wlewałam do słoików... i już.
Stawiałam je odwrotnie do wystygnięcia.
A potem gdy najdzie nas ochota na pyszną zupkę pomidorową...
 wystarczy otworzyć słoiczek i delektować się smakiem i zapachem letnich pomidorów.

A to moje słoiczki ;-)
z ponad 50 kg. pomidorów ;-)



Polecam też pomidory w kawałkach, idealne do gulaszu, spaghetti
 czy innych ulubionych dań z dodatkiem pomidorów. 

Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki.



Pokroiłam je na mniejsze kawałki.



Zagotowałam.



I podobnie jak przecier pomidorowy, wlewałam gotujący do wyparzonych słoików.

Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

witaj Duszku! zrobiłam przecier według Twojego przepisu i jak zwykle jest super!! dziękuję i pozdrawiam.Wiesia

Przepisy Igusi pisze...

Witaj Wiesiu! Dziękuję:-) Ja też już na robiłam sporo.Pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...