czwartek, 12 września 2013

ZUPA KREM Z DYNI Z MLECZKIEM KOKOSOWYM I IMBIREM



Jesień oprócz tego ,że zabiera nam długie i słoneczne dni, przynosi nam ze sobą 
(chyba w ramach rekompensaty...) dary w postaci cudownie kolorowych warzyw i owoców.
Jednym z nich są dynie. Piękne i  pomarańczowe.
Można je wykorzystywać w naprawdę wielu postaciach.
Ja osobiście bardzo ją lubię i często gości na moim stole.

Prawda,że piękna?


Proponuję dziś pyszną i pomarańczową 
zupę krem z dyni z mleczkiem kokosowym
 z dodatkiem świeżego imbiru.
Jest sycąca, lekka i naprawdę pyszna.



Składniki:
  • 500 g kawałka dyni
  • puszka  mleczka kokosowego
  • 2 szt. marchewek
  • średni seler
  • 1 większy ziemniak
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek świeżego korzenia imbiru
  • 4-5 łyżek oleju sezamowego
  • 1 l wody lub  bulionu
  • 1-2 łyżeczki przyprawy garam masala *
  • łyżeczka czerwonej ostrej pasty curry
  • sól do smaku
  • garść pestek dyni
  • szczypiorek
  • opcjonalnie śmietana do podania
  • opcjonalnie grzanki do podania
 * W skład przyprawy garam masala wchodzą: kolendra, goździki, liść laurowy,kmin rzymski, chili, kardamon, anyż gwiazdkowy, liść goździka, pieprz czarny.



Warzywa pokroiłam w kostkę.
Dynię obrałam ze skórki, wyjęłam z niej pestki i również pokroiłam na kawałki.



W garnku rozgrzałam olej sezamowy tłoczony na zimno.
Daje on rewelacyjny lekki i orzechowy smak.


Wsypałam pokrojoną cebulę.


 Gdy się zeszkliła, dodałam marchewkę i seler.



 Po około 5 minutach dodałam kawałki ziemniaka.


Dodałam starty na tarce korzeń imbiru i czosnek.



Wymieszałam warzywa. 


 Następnie po około 5 minutach wsypałam pokrojoną dynię.


Przyprawiłam pastą curry i garam masalą.
Posoliłam do smaku.

 Kolej na mleczko kokosowe.
Daje cudowny kokosowy smak i rewelacyjnie sprawdza się w zupach i sosach.


Wymieszałam wszystko i zalałam wodą.
Można zamiast niej użyć bulionu.
Przykryłam i gotowałam około 20  minut.
Warzywa powinny być miękkie.



Pozostało już tylko wszystko zmiksować i ewentualnie doprawić do smaku.



 Zupkę można posypać już na talerzach uprażonymi pestkami dyni i szczypiorkiem.
Mleczko kokosowe jest dosyć tłuste ale dla lubiących można dodać kleks śmietany.



Smacznego!






3 komentarze:

Łucja pisze...

pysznie wygląda ta zupka :) będę musiała zrobić :D

Anonimowy pisze...

Zrobiłam. Pyszna!!!!!!!!! Dziękuję za przepis

Anonimowy pisze...

Bardzo smaczny krem. Taka fajna odmiana od zwykłego kremu z dyni. Polecam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...