środa, 4 września 2013

BABA GHANOUSH PASTA Z PIECZONEGO BAKŁAŻANA I PASTY TAHINI


Baba ghanoush 
to danie kuchni arabskiej, popularne na Bliskim Wschodzie i w Egipcie.
Jest to pasta/ dip której podstawowym składnikiem jest 
opieczony bakłażan i pasta sezamowa tahini.

Do pasty baba ghanoush można dodać posiekaną natkę pietruszki, 
cebulkę, sok z cytryny lub rozdrobnionego pomidora.
Pasuje też rozgnieciony czosnek,mięta, kmin rzymski lub wędzona papryka w proszku.



Składniki:

  • 1 bakłażan
  • 1 łyżka pasty sezamowej tahini
  • ząbek czosnku
  • wędzona papryka w proszku
  • sok z połowy cytryny
  • sól i pieprz do smaku
  • kmin rzymski
  • oliwa z oliwek
  • łyżka posiekanej natki pietruszki (niestety zabrakło jej w lodówce...;-))


Salsa warzywna:
  • pomidor
  • awokado
  • cebula

Przekrojonego na pół bakłażana upiekłam w piekarniku w temp.220-240 stopni.
Powinno się go skropić oliwą i posolić.
Czas pieczenia około 20-30 minut.
Bakłażan powinien być ciemno brązowy z miękkim miąższem.
Można też upiec go na grillowej patelni.
Po wyjęciu ostudziłam i obrałam ze skórki.
Miąższ odcisnęłam z nadmiaru wody.


Dodałam następnie pastę tahini, czosnek, sok z cytryny i przyprawy.


Można wszystko rozgnieść widelcem lub bakłażana drobno pokroić.
Ja użyłam blendera i wszystko zmiksowałam.


Na wierzchu można polać odrobiną oliwy.
Wstawiłam do lodówki na około 2 godziny.



Pastę baba ghanoush można podawać z plackami chlebowymi pita.
Ja w zastępstwie użyłam grzanek z bułki.
Podawałam z salsą z pomidora, cebulki i awokado.
Smacznego!  


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...