piątek, 27 września 2013

BARSZCZ UKRAIŃSKI Z KISZONYCH BURAKÓW


 

Barszcz ukraiński  
pochodzi z Ukrainy i stanowi jedno z dań narodowych w tym kraju.
Gęsty, pożywny i pełen smaków.
W Polsce do barszczu ukraińskiego dodaje się również fasolę lub grzyby.
Na Ukrainie barszcz z fasolą nazywają „barszczem czernihowskim”.
Jest wiele sposobów na jego przyrządzanie.
Najlepszy jest z kiszonych buraków z sokiem z nich.





Składniki:
  • żeberka wędzone
  • 2 szt. marchewek
  • 1 szt. pietruszki
  • pół albo jeden mały seler
  • kawałek pora
  • około 100-150 g białej fasoli drobnej typu Piękny Jaś karłowy firmy KUPIEC
  • ćwiartka małej główki kapusty włoskiej/białej
  • 2 szt.cebuli
  • 2-3 szt. ziemniaków
  • 2-3 szt. kiszonych buraków
  • 3-4 szklanki soku z kiszonych buraków
  • 4-6 szt. suszonych grzybów
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 szt. goździku
  • łyżka masła
  • łyżeczka cukru
  • sól
  • pieprz
  • śmietana (opcjonalnie do podania)

 
Jeśli korzystamy z suchej fasoli, należy ją najpierw kilka godzin wymoczyć w wodzie (najlepiej na noc)
 po czym gotować godzinę z dodatkiem liści laurowych, soli, ziela angielskiego albo razem z wywarem.
 Do barszczu ukraińskiego pasuje też fasola szparagowa. 



 
Warzywa do bulionu obrałam, umyłam i pokroiłam na mniejsze części.
 
 
Zalałam je 2 l wody.
Dołożyłam pokrojone na kawałki wędzone żeberka, liście laurowe, ziele angielskie, 
jedną nieobraną cebulę z wbitym goździkiem i suszone grzyby.
 

Gotowałam wszystko na niewielkim ogniu przez około 40 minut.
Wywar przecedziłam.
 
 Grzyby pokroiłam.
Stwierdziłam,że dodam do zupy również mięso z ugotowanych wędzonych żeberek.
Obrałam je i pokroiłam.


Obraną cebulę posiekałam i zeszkliłam na maśle.



Kapustę poszatkowałam.
Kapustę włoską można z powodzeniem zastąpić zwykłą, białą.
Dodałam ją do cebuli.
 
 Mieszając, chwilę smażyłam.
Podlałam ją szklanką wywaru i przez około 5 minut dusiłam.
 

Dodałam przecier pomidorowy, sól, pieprz i cukier.



Buraki pokroiłam na słupki.
Można je również zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
Dodałam je do wywaru.



Po chwili dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki i podduszoną kapustę.



Można również pokroić i dodać ugotowaną marchew.
Następnie wrzuciłam fasolę.



Gotowałam aż wszystkie warzywa były miękkie.
Wlałam kwas buraczany.
Doprawiłam do smaku.



Po nalaniu na talerze można zabielić barszcz śmietaną.
Smacznego!





Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...