poniedziałek, 9 września 2013

ZAPIEKANA CIABATA Z ZIOŁAMI I CZOSNKIEM


Zapiekana ziołowo czosnkowa ciabata 
 jest fajnym pomysłem na spotkania w większym gronie.
Cudownie pachnąca, chrupiąca i efektownie wyglądająca.
Można dodać również inne ulubione dodatki.
Polecam suszone pomidory i dla lubiących więcej sera, 
który można powkładać pomiędzy nacięcia.


Składniki:
  • ciabata
  • pół szklanki oliwy *
  • 4-5 ząbków czosnku
  • świeże gałązki rozmarynu
  • świeże gałązki tymianku
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • 1 łyżeczka ostrej czerwonej papryki
  • dowolna ilość startego parmezanu
  • około 10 szt. zielonych oliwek
  • 3-4 suszone pomidory opcjonalnie  ( ja nie dodałam )
Ja dodałam rzepakową z pierwszego tłoczenia z dodanymi przeze mnie chili, pieprzem,ziołami i  czosnkiem             Ma ona rewelacyjny orzechowy smak. 



Ciabatę nacięłam w kratkę.


Oliwki pokroiłam na plasterki i powkładałam w nacięcia.



W miseczce rozmieszałam oliwę, zioła, starte ząbki czosnku, przyprawy i parmezan.


Przygotowaną mieszanką posmarowałam ciabatę wewnątrz jak i na wierzchu.


Można zetrzeć jeszcze trochę na wierzch parmezanu.


Wstawiłam do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika.
Najlepiej na kratkę.
Piekłam około 5 minut.
Można włączyć termoobieg, żeby bułeczka pięknie się cała zapiekła.
Kroimy i chrupiemy ;-) 
Idealna do sałatek jak i pieczonych mięs.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...