wtorek, 3 września 2013

PASTA SEZAMOWA TAHINI




TAHINI 

Aksamitna pasta z lekko podprażonych nasion sezamu o orzechowym smaku.
To właściwie masło sezamowe powstające w procesie rozdrabniania uprażonych nasion. 

Pastę sezamową tahini łatwo przygotować w domu.

Sezamowa pasta jest idealna w diecie wegetariańskiej i wegańskiej, jako dodatek do przeróżnych dań.Najbardziej znane to hummus i  i baba ghanous.
Można  również wykorzystać ją  do chałwy, lodów lub  sezamek.
W Azji sezam uważany jest za symbol nieśmiertelności -  jest bogaty w magnez, aminokwasy, w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6.Bogate źródło wapnia i białka.

Składniki:

  • 200 g nasion sezamu
  • 2-3 łyżki oleju np.sezamowego, rzepakowego


Nasiona sezamu wsypałam na suchą i rozgrzaną patelnię.
Prażyłam go ciągle mieszając przez kilka minut.
Powinien być lekko złoty i lśniący.
Nie można go przypalić ani za długo smażyć - stanie się wtedy gorzki.






Następnie wystudzone nasiona zmiksowałam.
Użyjcie dobrego blendera albo młynka do kawy.
Zapach podczas mielenia jest rewelacyjny.
Pachnie chałwą  w całej kuchni.



W trakcie albo pod koniec miksowania, jeśli uznacie ,że ciężko się miksuje
 i pasta jest za gęsta dodajcie oleju. Zrobi się wtedy aksamitna i płynna.


Przechowuje się ją w słoiczku w lodówce nawet i 3 miesiące.
U mnie nie stała tak długo, ponieważ wykorzystałam ją do
 przygotowania baba ghanoush.
Smacznego!



Przepis na pastę HUMMUS


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...