czwartek, 24 września 2015

OGÓRKI KANAPKOWE W SŁODKO OCTOWEJ ZALEWIE Z KURKUMĄ



Ostatni dzwonek na przetwory z ogórków.
Ogórki kanapkowe są przepyszne!
Słodko-kwaśne, chrupiące i żółciutkie dzięki kurkumie.
Dzięki temu ,że są pokrojone w cienkie podłużne plasterki, 
po wyjęciu ze słoika wystarczy je tylko nałożyć na kanapkę i zjeść.




Składniki:

  • 4 kg. ogórków
  • 9 szklanek wody
  • 1 szklanka soli
  • gorczyca 
  • kolendra
  • ziele angielskie

Składniki na słodko octową zalewę:
  • 4 szklanki octu 10%
  • 4 szklanki wody
  • 6 szklanek cukru
  • 1 łyżka kurkumy


Ogórki umyłam.


Pokroiłam je w podłużne plastry.


Zagotowałam 9 szklanek wody z 1 szklanką soli.
Przestudziłam.
Zalałam mieszanką ogórki.
Odstawiłam na około 3 godziny.


Po trzech godzinach odlałam sok który puściły.

Do wyparzonych słoików wkładałam plastry ogórków.
Im ciaśniej tym lepiej.
Do każdego słoika wsypałam po parę ziarenek ziela angielskiego, 
po pół łyżeczki kolendry i gorczycy.



Do garnka wlałam składniki do zalewy.
Wodę, ocet i cukier.
Wsypałam łyżkę kurkumy.
Zagotowałam.

Gorącą marynatą zalewałam ogórki i zakręcałam słoiki.


Wstawiłam je do garnka z gorącą wodą i gotowałam około 10 minut.
Po tym czasie skórka z ogórków straci swój zielony kolor.
Odstawiłam do ostygnięcia.
Smacznego!




Polecam inne przetwory z ogórków:







5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Tydzień temu zrobiłam ogórki z kurkumą wg Pani przepisu. Dziś otworzyłam na próbę jeden słoiczek. Wniosek? Coś naprawdę przepysznego!!!!!!!!!! Dziękuję!!! Pozdrawiam Agnieszka :)

Przepisy Igusi pisze...

Zgadzam się,ze są pyszne.Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Aż tyle cukru i octu?

Ricz pisze...

Jesli jestes tak dokladny na 4 kg ogorkow, 9 szklanek wody i 1 szklanka soli..wiec reszta wg Ciebie nie ma juz znaczenia..gorczyca, kolendra, ziele angielskie po 1 kilogramie, bo wg Ciebie wszyscy maja wiedziec ile tych przypraw dodac..a jesli nie wiedza z wyjatkiem Ciebie..?..Dzieki za przepis!

Ricz pisze...

Ogolnie znam ten typ ogorkow, ale nie zrobie ich wg tego przepisu, bo gorczyca, kolendra i ziele angielskie sa przyprawami o dosc specyficznym aromacie, wiec nie mozna z nimi przesadzic, wiec jesli Ci wyszly super chcialbym wiedziec troche dokladniej ile czego uzylas..pozdrawiam z usmiechem, bo jestem w tych historiach poczatkujacy..chociaz nie tak do tylu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...