sobota, 26 listopada 2011

CIASTO DROŻDŻOWE Z SEREM CZYLI STRUCLA SEROWA



Ciasto drożdżowe  z kruszonką
 gościło już na moim blogu (przepis TU)



Dziś postanowiłam je upiec jako zawijaną
 struclę z białym serem.
Powiem jedno,wyszła super!
Puszysta,mokra... i ten pyszny ser.
Polecam!



Składniki na ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki mleka
  • 125 g masła
  • 2 jajka
  • 30 g świeżych drożdży
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki aromatu pomarańczowego lub waniliowego
  • rodzynki (ja nie dodałam)


Składniki na ser:
  • około 350 g białego półtłustego twarogu
  • cukier waniliowy
  • 1 ewentualnie 2 żółtka
Składniki na kruszonkę:
  • około 30 g masła
  • 2-3 łyżki cukru
  • 3-4 łyżki mąki
Zaczynamy!

W miseczce pokruszyłam drożdże i zalałam je ciepłym mlekiem.
Dodałam szczyptę cukru.
Odstawiłam na około 40 minut.


Kolejno dodawałam do miski i mieszałam:

Mąkę z wyrośniętymi drożdżami.


Dodałam jajka.


Wsypałam cukier biały i cukier wanilinowy.


Następnie wlałam rozpuszczone ale zimne masło
i aromat zapachowy.


Wszystko dokładnie wymieszałam.

Teraz czas na biały ser.
Rozdrobniłam go w misce,dodałam żółtko
 i cukier waniliowy.


Z ciasta uformowałam prostokąt.
Podsypywałam go mąką.
Nałożyłam na nie masę serową.


I zrolowałam je.
Włożyłam struclę do wyłożonej papierem do pieczenia formy.
Mnie wyszły dwie.


Odstawiłam na około 30 minut,żeby ciasto urosło.
A w międzyczasie zrobiłam kruszonkę.

Wymieszałam cukier z rozpuszczonym masłem.


Dodałam mąkę.
Dosypywałam jej tyle,dopóki
nie powstała charakterystyczna kruszonka.


Posypałam nią ciasto.


Wstawiłam formy do nagrzanego piekarnika.
Piekłam około 50 minut w temp.180 stopni.


Smacznego!

Polecam również:






 

 

34 komentarze:

Anonimowy pisze...

Tydzień temu zrobiłam ciasto z tego przepisu i.......... wyszło przeprzeprzeprzepysznie :-) dzisiaj powtórka :-)

Unknown pisze...

Witam. Chce zrobic ta strucle w jakiej blaszce nalezy ja zrobic? o jakich wymiarach? moze byc jedna duza?

Przepisy Igusi pisze...

Gabrielo - Ja użyłam dwóch o wymiarach 12/25 cm.Jak zrobisz w duzej to ciasto moze sie rozlać i wyjdzie za plaskie.Pozdrawiam

hergon pisze...

Godzinę temu wyjęłam tę bułę z pieca. Rewelacja! Dziękuję za przepis:)

Anonimowy pisze...

Witaj, chciałam się zapytać jakiej firmy sera użyć...mają różną konsystencję i smak. Pozdrawiam

Przepisy Igusi pisze...

Ja użyłam sera półtłustego garwolińskiego.

Anonimowy pisze...

Super przepis:) Zrobiłam, wyszło pyszne :) Włożyłam obie strucle do jednej blachy tylko najpierw przedzieliłam ją folią aluminiową. Trzeba było tylko piec 10 minut dłużej. Następnym razem dam mniej cukru do ciasta a wiecej do masy serowej.

Kulinarne Wyskoki pisze...

Super pomysł, a ciacho na pewno pyszne - ciasto drożdżowe plus ser - to nie mo że nie smakować :D

Anonimowy pisze...

czy szklanka to 250ml ?

Przepisy Igusi pisze...

Tak.250ml

Anonimowy pisze...

Robiłam to ciasto już kilkakrotnie, z różnymi rodzajami sera, nawet z wiaderka. Za każdym razem się udaje i jest rewelacyjne. Dodaję nawet drobne owoce np. jagody lub porzeczki,ale tylko troszkę, aby nie zepsuć całości a dodać dodatkowego smaku. Gorąco polecam ten przepis.

Anonimowy pisze...

do kitu wyszło zakal to raz a ser powinien być zmielony ,nie dokońca wszystko opisane

Przepisy Igusi pisze...

Ser rozdrobniłam widelcem.Jak wolisz to można go zmielić oczywiście...
A zakal? hmmm... może coś źle zrobiłaś/eś.Spróbuj ponownie;-) Mnie pięknie urosło i było puszyste.Cóż z ciastem drożdżowym różnie bywa...Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Mozna dodac cukier do twarogu, aby byl slodszy?

Przepisy Igusi pisze...

Oczywiście.Jeśli wolisz słodszy to możesz dodać.

Anonimowy pisze...

piekłam dwa dni temu wieczorem, następnego dnia po południu już nie było śladu po dwóch blaszkach. ciasto cudowne, łatwe do zrobienia i PYSZNE!
cudowny przepis :)

Przepisy Igusi pisze...

Super;-) Cieszę się,że się udało i smakowało!

Anonimowy pisze...

Będę tą strucle piekła na święta i pochwale się wam jak wyszła,na zdjęciu wygląda bardzo apetycznie.Pozdrawiam Marzena z Łodzi.

Przepisy Igusi pisze...

Pochwal się ;-)Niech się uda i smakuje! Pozdrawiam

Anda pisze...

Witam,ja ten przepis dodałam do ulubionych:)
Będę piekła z makiem .
Tylko dodam,że należy zwinięte już ciasto nakłuć widelcem żeby nie popękało w czasie pieczenia:)
Wesołych Świąt!!

Marzena pisze...

Witam,

Ciasto zrobione, czeka na upieczenie. Niezbyt mi wyrosło, choć przy ugniataniu było sprężyste. Mam nadzieję, że nie będzie zakalca.
Super pomysł na robienie zdjęć każdemu etapowi - uwielbiam przepisy w takiej formie. Nie ma to jak wizualizacja efektów pracy;)

Unknown pisze...

Ciasto super, właśnie jemy na ciepło. Sera miałam mniej niż w przepisie ale my nie nabiałowcy. Drożdżówka pięknie wyrosła, nie popękała. Nie trzeba długo wyrabiać. Polecam nawet tym niewprawionym.

Przepisy Igusi pisze...

Smacznego! Super,ze wyszlo!

Bartosz pisze...

Witam,
Upiekłem moje pierwsze ciasto wg tego przepisu. Jednak pomimo, że wszystko robiłem tak jak napisano, to najpierw nie chciały rosnąć drożdże, urosły dopiero po dodaniu łyżki cukru. Późnej ciasto było jak rzadki kleik, pomimo dodania 3/4 szklanki mąki. W końcu dodałem kolejne 1/2 szklanki i wyrabiałem przez 30 min. Stało się plastyczne, lecz za rzadkie by przełożyć je serem. W końcu upiekłem bez sera. Wyszło nawet, nawet. Nie wiem co poszło nie tak

Anonimowy pisze...

to miały być 3 szkl mąki a 3/4 mleka ;)

Anonimowy pisze...

Przepis super chociaż mi ciasto ńie wyszło bo drożdże ńie urosły ale nastepnum razem będzie lepiej pozdrawiam

Dominniikkaa pisze...

Ciasta nie zostawia się wcześniej do wyrosniecia? Dopiero jak już jest uformowane w strucle?

Anonimowy pisze...

wspaniały przepis i świetny efekt.
Sprawdziłam również wersję z jabłkami zamiast sera. mniami obie wersje :)

Anonimowy pisze...

To był mòj pierwszy drożdżowiec i wyszedł wyśmienity. Tera robię go niemal co tydzień. Ja zamiast sera dodaje mak i jest przepyszny

Anonimowy pisze...

Super przepis, korzystałam z niego już wiele razy i udaje się tak samo dobrze z masą makową jak i masą toffi. Bardzo polecam

Anonimowy pisze...

Mój pierwszy drożdżowiec upiekłam właśnie z tego przepisu. Teraz bardzo często go piekę i wszyscy się nim zajadają. Nigdy nie zdarzyło się aby nie wyszedł. Ja preferuję jednak z makiem jest wyśmienity. Probowałam wersji z serem i z jabłkami jednak mak nam najbardziej smakuje.

Anonimowy pisze...

czy składniki mieszamy ręcznie czy za ponocą miksera?

Przepisy Igusi pisze...

Można ręką lub w robocie z końcówką haka.

Anonimowy pisze...

Strucla SUPER. Na drugi raz, dla tej ilości sera, zmniejszę ilość ciasta o POŁOWĘ, żeby było bardziej na bogato ;) rzeczywiście, jak już wcześniej ktoś zauważył ilość składników mokrych względem mąki jest zawyżona, polecam zwiększyć ilość mąki o ok 50g. Chyba, że moja byla po prostu zbyt lekka... Tak czy inaczej, PYSZOTA! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...