sobota, 20 sierpnia 2011

SAŁATKA Z OGÓRKÓW MARCHEWKI I CEBULI W SŁOIKACH



Czas na przetwory! 


Przepis polecam bo
sałatka z ogórków marchewki i cebuli 
 jest pyszna i w zimowe wieczory jak znalazł.
Wystarczy tylko wtedy wyjąć słoiczek ze spiżarki.
Ale zanim tam trafi to... bierzmy się do roboty.




Składniki:

4 kg. ogórków
5 szt. średniej wielkości cebul
2 szt. marchwi
2 łyżki soli

Zalewa:

1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki octu 10%
1  szklanka cukru
2 łyżki przyprawy wegeta
1 słoiczek koncentratu pomidorowego
mielony pieprz



Ogórki umyłam.



Ogórki obrałam ze skórki i pokroiłam w cienkie plastry.




Następnie dodałam plastry cebuli.






Obraną marchew starłam na tarce o grubych oczkach.




Wszystko wymieszałam w misce z solą i odstawiłam na dwie godziny.




Następnie odlałam sok,który puściły warzywa.

Składniki zalewy wymieszałam w misce.

olej,




ocet,





cukier,




wegetę,




koncentrat pomidorowy,




dodałam pieprz i wymieszałam.




Wlałam ją do ogórków i wymieszałam.



Przełożyłam wszystkie wymieszane z przyprawami
warzywa do dużego garnka i zagotowałam.




Garnek trzymałam po zagotowaniu na małym gazie,
 podczas przekładania sałatki do słoików.
Ustawiałam je do góry nogami do ostygnięcia.





Ja już nie mogę się doczekać ...  do zimy chyba nie dotrwa za wiele słoiczków;-)
                                                                      Smacznego!








Polecam również










49 komentarzy:

Dorotas30 pisze...

Robię taką samą sałatkę na zimę i potwierdzam, że jest pyszna!!

gigi_26 pisze...

Ja zrobiłam tak: pokroiłam ogórki w plasterki, paprykę w kawałki i cebulę w ćwierć-księżyce, do tego dodałam pokrojony czosnek, wszystko posypałam solą, cukrem, octem i oliwą i zostawiłam na 2 godziny. Potem wymieszałam, nałożyłam do słoiczków i zalałam PRZECIEREM pomidorowym. Pasteryzowałam 15 minut. Jest boskie. Jem 3 dzień z rzędu :)

Anonimowy pisze...

Świetny i szybki przepis. Nic się nie narobiłam a mąż jest zachwycony tą sałatką.

Madzia pisze...

A ogóreczków nie trzeba gotować w słoikach, tj pasteryzować?

Przepisy Igusi pisze...

Madziu- nie trzeba.Nakładaj do słoików gorącą sałatkę.;-)

Anonimowy pisze...

Witam,
Proszę powiedzieć, czy sok po tych 2 godz. mam po prostu wylać, czy do niego dodać olej, cukier itp.?
Pozdrawiam

Przepisy Igusi pisze...

Nadmiar soku,ktory puściły warzywa powinno sie odlać.Pozdrawiam

Angela pisze...

Czy moga byc ogorki gruntowe? I ile koncentratu powinnam uzyc, bo mam koncentrat w tubce ;)

Przepisy Igusi pisze...

Angela słoiczek koncentratu okolo 200g.Ogórki gruntowe jak najbardziej.

Anonimowy pisze...

Dziś ją zrobiłam... i powiem szczerze jest PRZEPYSZNA
polecam wszystkim którzy tak jak ja uwielbiają sałatki a nie mają dużo czasu by im się poświęcić

Anonimowy pisze...

BARDZO DOBRE

Anonimowy pisze...

Witam to juz nie trzeba gotowac puzniej po nalozeniu surowki do sloikow?

Przepisy Igusi pisze...

Nie trzeba.

Anonimowy pisze...

Witam!
Naobierałam się ogórków. Mam zamiar pozostawić je do jutra w lodówce /same plasterki, bez dodatków/, bo dziś już za póżno na dalsze prace.Mam nadzieje, że to nie wpłynie na jakość sałatki :)?

Przepisy Igusi pisze...

Witam,
Nie wplynie;-)powodzenia;-)

Anonimowy pisze...

ile wychodzi słoiczków?

mam zamiar dzisiaj ją zrobić
smacznie wygląda :)

Przepisy Igusi pisze...

Wyszło tyle ile widac na zdjeciu.

Anonimowy pisze...

Wczoraj zrobiłam sałatkę na spróbowanie w 2 słoiczkach...od dziś królować będzie na moim stole... zbieram ogórki i dalej robie... megaaaśna jest ta sałateczka :)

Przepisy Igusi pisze...

Pewnie,ze pycha!! Smacznego!

Sylwia.W pisze...

jestem ciekawa ile z podanego przepisu wychodzi słoiczków? pozdrawiam

Przepisy Igusi pisze...

Tyle ile na zdjęciu. Pozdrawiam

Unknown pisze...

jutro zabieram się za swoje ogorki, przepis wygląda super i wedlug niego będę działać :) pozdrawiam cieplutko :)

Unknown pisze...

A czy zamiast vegetty można użyć ziarenka smaku? Pozdrawiam :)

Przepisy Igusi pisze...

Nie używałam ziarenek smaku.Myślę,że mają podobny smak.Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Świetny przepis: dokładny i przejrzysty. Dziękuję i pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Bardzo dobry przepis ,gdybym nie wyniosła słoiczków do spizarni to wszystko by zjedli.Pozdrawiam

Przepisy Igusi pisze...

Cieszę się, że smakowała. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

witam.
ile tego pieprzu?

Przepisy Igusi pisze...

Wedle smaku. Trzeba spróbować - zależy jak ostrą wolisz. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

zaczać od wsypania pół łyczeki pieprzu?

Przepisy Igusi pisze...

Nawet od jednej.

Anonimowy pisze...

Przepyszne zrobilam dziś porcje :-)

bzzzzzzz pisze...

Bardzo smaczna sałatka w tym roku zrobiłam ją pierwszy raz. Zrobiłam też taką samą z młodziutkimi patisonami zamiast ogórków, rewelaccja! Tylko cebula trochę twarda, zastanawiam się czy tylko mi taka wyszła, może zmięknie z czasem, a może pożądnie ją spażyć przed dodaniem do reszty?

Unknown pisze...

Salatka jest SWIETNA! Maz zachwycony :) ale nastepnym razem dam troche mniej cukru . pozdrawiam

Anonimowy pisze...

A moze byc oliwa z oliwek?

Przepisy Igusi pisze...

Tak może.

Unknown pisze...

pyszna ! polecAM!

Anonimowy pisze...

Jaki ocet Pani dała? 10%?

Przepisy Igusi pisze...

Tak 10%

viola pisze...

Witam czy musze zagotować sałatkę w garnku czy wystarczy jak przełoże do słoików i zagotuje ?

Przepisy Igusi pisze...

Wystarczy zagotować w garnku.Szybciej i łatwiej.

Anonimowy pisze...

Przepyszneee! Dodałam trochę czosnku

Anonimowy pisze...

A czym zastąpić vegetę (nie używam chemicznych przypraw)? Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Czy konieczna jest wegeta? Czy mozna dac cos zamiast?

gigi_26 pisze...

Ja nie dawałam wegety i było super, ale robię sobie domową wegetę, w dużych marketach można kupić z tych pudełek na wagę susz (marchew, seler, pietruszka, por) i mielę w młynku do kawy i wychodzi mi boska wegeta bez chemii :D

Zuzik1503 pisze...

W zeszłym roku robiłam ją po raz pierwszy. Wyśmienita. Dziś zaczynam działać, tylko muszę zrobić duużo więcej bo jako pierwsza zniknęła z półek.

Anonimowy pisze...

W sklepach dostępna jest Vegeta Natur, która nie zawiera wzmacniaczy smaku tak jak ta zwykła vegeta ;) sama sól i suszone warzywa-taka zdrowsza wersja, ja używam i sobie chwalę.

Anonimowy pisze...

Ja wczoraj robiłam, a dzisiaj jadłam do obiadu. Wyśmienita. Już planuję więcej zrobić 😀

Anonimowy pisze...

Ja już pokroiłam składniki i zasypałam solą nie mogę się doczekać efektów

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...