wtorek, 16 sierpnia 2011

DYNIA Z RYŻEM



DYNIA najbardziej znany symbol halloweenowego święta.
Ale dynia, to przede wszystkim smaczny owoc.
Należy do niskokalorycznych.
Przeciętnie 100g dyni dostarcza zaledwie ok. 15 kalorii,
dzięki bogactwie celulozy, pomaga w kuracjach odchudzających.
Jest bogata w białko, witaminę A, witaminy z grupy B czyli B1, B2, PP i C,
Zawiera dużo wapnia, żelaza, magnezu i fosforu.


            
W związku z tym, że dynia jest zdrowa, niskokaloryczna
 i ma taki  piękny kolor polecam ją jeść jak najczęściej.
Dziś proponuję poniższy przepis.

Składniki:

dynia
1 szt.cebuli
puszka pokrojonych pomidorów
2 szt.świeżych pomidorów
1 mała ostra papryczka
kiełbasa
4 ząbki czosnku
ryż
bazylia,sól,pieprz

                                              Kawałek dyni obrałam i pokroiłam w kostkę.


     Podsmażyłam w garnku pokrojoną w kostkę cebulę,czosnek,
     plasterki kiełbasy i jedną ostrą,czerwoną papryczkę.



                                                              Główny składnik - dynia.


Na koniec dodałam pokrojone pomidory.


                                              
Doprawiłam gulasz przyprawami, podlałam odrobiną wody i
dusiłam pod przykryciem około 20 minut aż dynia zrobiła się miękka.
Dynię podałam z ryżem.
Zdrowo,smacznie i kolorowo! Życzę smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...