środa, 14 września 2011

CIASTO DROŻDŻOWE Z KRUSZONKĄ



Ciasto drożdżowe jest nieśmiertelne.
Nawet jeśli się zeschnie to można go podpiec w tosterze
 i zjeść np. z masłem i dżemem;-)
Ja zrobiłam je w dużej blasze ( i na taką podaję składniki ).
Można je zmniejszyć jeśli nie chcecie go aż tak dużo.


Zapraszam również na

CIASTO DROŻDŻOWE ZE ŚLIWKAMI



 STRUCLĘ SEROWĄ




Składniki:
  • 1 kg. mąki
  • 10 dkg drożdży
  • 4 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka cukru (można więcej jak wolicie słodsze)
  • 1 kostka margaryny
  • zapach np.pomarańczowy
  • rodzynki (opcjonalnie) ja nie dodałam
    • cukier wanilinowy

Składniki na kruszonkę:
  • 35 g masła
  • 1/4 szklanki cukru
  • 3-4 łyżki mąki



Rozkruszyłam drożdże i zalałam ciepłym mlekiem.


Do miski przesiałam mąkę i wlałam drożdże z mlekiem.


W tym momencie muszę się usprawiedliwić.
Drożdże powinny urosnąć i dopiero powinno się je wymieszać z mąką.
Ja włączyłam odruchowo robota i ... w dalszej części opisu będą rosły ;)
 ...oj będą...

Dodałam jajka,


cukier,


cukier wanilinowy,zapach


i rozpuszczoną, ale zimną margarynę.


Wszystko dokładnie wymieszałam i
wyłożyłam ciasto na wyłożoną papierem do pieczenia blachę.
Wymiary formy 35cm na 25cm


 Przykryłam je np. ściereczką,żeby urosło na około 30 minut.
Uwierzcie na słowo...urosło! i to jak!
W międzyczasie zrobiłam kruszonkę

Wymieszałam cukier z rozpuszczonym masłem


 i dosypywałam mąkę,tak aby powstały charakterystyczne grudki.


Posypałam nią wyrośnięte ciasto.
Kruszonkę można zamrozić, będzie wtedy chrupiąca.


Włożyłam formę do rozgrzanego piekarnika na 50 minut
 i piekłam w temperaturze 180 stopni.
Tutaj uwaga! Nie zaglądać,nie ruszać ciasta...bo opadnie i zrobi się zakalec.
Ja troszkę zajrzałam i leciutko opadło...
Ale i tak wyszło pulchne i super smaczne!

Następnym razem dodam sezonowych owoców;)
Smacznego!

30 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Zrobiłam!!! Mój pierwszy DROŻDŻOWIEC i wyszedł mi! Byłam w szoku jaki dobry! Sama sobie biłam brawo i dostałam całusa od Męża!

Anonimowy pisze...

zrobilam nie wyszedl,wogole nie wyroslo,kolejne drozdzowe i poszlo do kosza,ja nie wiem jak wy to robicie,robilam wszystko tak samo i nie WYSZLO JESTEM ZLA(((((

Przepisy Igusi pisze...

Nie przejmuj się.Następnym razem na pewno wyjdzie;-)Być może drożdże były nieświeże.Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Udało się :) przepyszne! dziękuję za przepis :)

Anonimowy pisze...

Ciasto wyrosło, nie opadło, wygląda bardzo ładnie i jest smaczne. Ale chyba coś poszło nie tak, bo jest zbyt suche, no i teraz nie wiem, jak zrobić, żeby następnym razem było lekko wilgotne??? Pozdrawiam. soniago

Przepisy Igusi pisze...

Możesz dodać więcej mleka.Wtedy ciasto będzie rzadsze a zarazem wilgotniejsze.Pozdrawiam

Madzia madzik pisze...

Lece piec,zobaczymy czy i mi wyjdzie :) Buziak:*

Anonimowy pisze...

Super! Robilam pierwszy raz i pieknie uroslo, nie opadlo, dalam ciut wiecej mleka i jest idealne. Teraz czekam na wersje z owocami

Patrycja Maj pisze...

Ciasto jest rewelacyjne!!! Robiłam pierwszy raz, byłam pewna, że nie wyjdzie, że nie urośnie, nic bardziej mylnego - wyszło cudne! :D Wyyysokie i przepyszne :):):)

Robiłam już 3 razy w ciagu tygodnia, za drugim i trzecim dodałam więcej mleka oraz od siebie owoce(maliny i jabłko pokrojone w kostkę) i ser biały - uczta dla podniebienia! Polecam wielbicielom tradycyjnej kuchni :)

Piotr Mechowski pisze...

zarabisty drozdzak mi wyszedł.:)

Anonimowy pisze...

Udało się!!!!! :) Moje pierwsze ciasto drożdżowe :D :D dodałam jeszcze śliweczki, wyszło doskonałe, też dodałam zaraz drożdże do mąki, nie czekałam aż osobno wyrosną. Jestem z siebie dumna :):) dziękuję za przepis! Kasia

Anonimowy pisze...

Rewelacja!!!!!!!!!!!super przepis. wyszedł mi kolos-szkoda że teściowa nie widziała:)
czy ktoś próbował może dać kruszonkę tez na spód-ciekawe czy wyrasta. Uwielbiam kruszonkę!!!!!!!!!!
Dziękuję za super przepis

Anonimowy pisze...

Przepis rewelacyjny:)Tylko że ciasto jak się piekło to blaszkę przerosło i kipiało w piecu :P

Anonimowy pisze...

ciasto superpiekłem pierwszy raz i udało sie,kończe bo ide po dokładke,dzieki za przepis pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam! Chciałabym Pani napisać, że już od wielu miesięcy piekę to ciasto wg Pani przepisu, bo jest absolutnie genialne! Często urozmaicam je, dodając różne owoce - zazwyczaj jabłka, ale dzisiaj upiekłam wersję z truskawkami i rabarbarem i jest absolutnie fenomenalne! ;) Pozdrawiam ;)

Anonimowy pisze...

Witam!Wczoraj zrobiłam drożdżowe z kruszonką,rodzinka zjadła i dziś zrobiłam z truskawkami,właśnie się studzi,wyrosło że aż hej :)
Pozdrawiam :)
Ewa

Anonimowy pisze...

nareszcie znalazłam bloga,z którego gotuję,piekę według przepisów i wszystko wychodzi bez zarzutu,świetny pomysł ze zdjeciami"krok po kroku"

Clio S. Silvermoon pisze...

Kiepsko wyrosło, na drugi dzień było twarde, a kruszonka się przypaliła - tyle jeśli chodzi o moje zdolności piekarskie :P

Anonimowy pisze...

duszku! musiałam tutaj tez zajrzeć :) moje pierwsze ciasto drożdżowe według twojego przepisu wyszło genialne(ze śliwkami)pięknie urosło. Jest przepyszne a ja..jestem z siebie bardzo dumna! pozdrawiam WIESIA.

Przepisy Igusi pisze...

Pozostaje mi Wiesiu życzyć Ci smacznego!Gratulacje! Zapraszam na inne ciasta ;-) pozdrawiam cieplutko.

Majster Sztyk pisze...

Hurra!!! Udało się, jest pyszne, zjadłem całe. Muszę poszukać jutro w sklepach wyższej foremki bo rośnie jak głupie i chce uciec.

Anonimowy pisze...

Wow!
właśnie spróbowałam kawałek mojego pierwszego ciasta drożdżowego wg Pani przepisu. Wyszło cudnie! jest pierwsza w nocy, a ja zaraz zjem kolejny kawałek :P

dziękuje !
Natalia

Przepisy Igusi pisze...

To ja dziekuję Natalio za skorzystanie z mojego przepisu.Smacznego!

Anonimowy pisze...

Wyszla przepyszna mmmmm puchata i wysoka dziekuje za super przepis

bebebok pisze...

Witam
Ciasto wygląda przepięknie i przepysznie. Chciałabym jutro takie zrobić. Zastanawiam się jednak, czy może ktoś z Państwa próbował użyć zamiast świerzych, drożdże suche? Jeżeli tak to w jakich proporcjach? A jak nie, to będę pierwsza :).

Swoją drogą świetny blog i super przepisy. Z kilku już korzystałam i byłam zachwycona zarówno pod wzgledem wizualnym jak i smakowym :)

Anonimowy pisze...

witam
dzisiaj zrobiłam ciasto drożdzowe i wyszło super,jest wyrośnięte i pulchne,a do tego bardzo smaczne. bardzo dziekuje za przepis i zycze wszystkiego najlepszego.

Anonimowy pisze...

Witam, ten przepis jest świetny! Bula wychodzi dokladnie taka jak na zdjeciach pulchna slodziutka wlasnie taka jaka ma byc mniam.
Z całą rodzinka dziekujemy za przepis i polecamy :-)

Przepisy Igusi pisze...

Dziękuję ślicznie☺

Anonimowy pisze...

Wyszło genialne, dzisiaj robiłam, dodałam rodzynki opruszone mąką i 1,5 szkl. mleka i wyszło mięsiste. Piekłam 30 min. + 10 min. przy wyłączonym piekarniku bo by mi się spaliło. Myślałam, że spalę mikser bo te ciasto gęste a potem dłubałam to ciasto ze szczelin miksera a teraz patrzę na zdjęcie i ma Pani specjalną końcówkę do miksera i wszystko jasne. Uczeń przerósł mistrza bo mi nie opadło :) Pysznie dziękuję za genialny przepis, bo to moje drugie podejście do ciasta drożdżowego, pierwsze z innego bloga nie wyszło . Marta.

Przepisy Igusi pisze...

Super! Cieszę się, że wyszło! Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...