sobota, 25 lipca 2015

CIASTO DROŻDŻOWE Z BORÓWKĄ AMERYKAŃSKĄ



Ciasto drożdżowe jest jednym z moich ulubionych ciast.
Długo zachowuje świeżość, jest zdrowe i można do niego dodawać
 przeróżne sezonowe owoce.
Wypróbowałam więc kolejny owoc - tym razem borówkę amerykańską.
Wyrosło rewelacyjnie! Smakowało jeszcze lepiej.
Polecam!



Składniki na ciasto: (forma z dziurką 26 cm)
  • 250-300 g borówki amerykańskiej
  • 4 szklanki mąki pszennej 
  • 50 g świeżych drożdży
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka cukru ( do rozczynu z drożdży)
  • 1 łyżka mąki (do rozczynu z drożdży)
  • 1 szklanka cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego
  • parę kropli zapachu waniliowego
  • 200 g masła
  • 4 szt.jaj
  • 1 łyżka bułki tartej do posmarowania blachy


Składniki na kruszonkę:

  • 150 g mąki pszennej
  • 50 g cukru
  • 125 g masła

                                                                                              Zacznijmy od drożdży.
                                                                                             Rozkruszyłam je w miseczce.



Wlałam do nich ciepłe mleko.
Wsypałam cukier i mąkę.
Dokładnie wymieszałam.
Przykryłam miseczkę ściereczką
 i odstawiłam w ciepłe miejsce na około 30 minut.



Po tym czasie drożdże pięknie urosły.


Do dużej miski wsypałam mąkę, cukier i cukier wanilinowy.


Wlałam rozczyn z drożdży.


Następnie dodałam rozpuszczone masło, parę kropli aromatu



i wbiłam jajka.



Zawsze używałam robota, ale tym razem postanowiłam wyrobić ciasto ręcznie.
Powinno się go dokładnie wymieszać i napowietrzyć.
Przykryłam je i odstawiłam na godzinę w ciepłe miejsce aby wyrosło.



W międzyczasie zrobiłam kruszonkę.

Do miseczki wlałam rozpuszczone masło.
Wsypałam do niego cukier


i dosypywałam mąkę 


do momentu aż powstanie charakterystyczna kruszonka.


Blachę do pieczenia wysmarowałam masłem i wysypałam tartą bułką.

 

Ciasto wyrosło.


Przełożyłam je do blachy.


Pora na borówki.


Wysypałam je na ciasto.



Powciskałam je w nie głębiej.
Chociaż polecam spróbować wymieszać je z ciastem.
W czasie pieczenia ciasto wypchnęło je do góry.



Pozostało już tylko posypać wszystko kruszonką.



Wstawiłam ciasto do rozgrzanego piekarnika.
Piekłam je w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut.
Wyrosło jak szalone.
Smacznego!





Polecam inne ciasta drożdżowe













Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...