środa, 3 lipca 2013

JAGODZIANKI

 

 Wreszcie są jagody!
A jak jagody to i  jagodzianki.
Chwila przygotowań i możemy zajadać pyszne i własnoręcznie zrobione jagodzianki.
 


Składniki na około 12-15 szt. jagodzianek:
  • 500g mąki pszennej
  • 15 g świeżych drożdży
  • szklanka mleka
  • 1 jajko
  • pół szklanki cukru
  • 1/4 szklanki oleju
  • 6 g cukru wanilinowego
  • pół szklanki wody
  • szczypta soli

Składniki na nadzienie:

  • 250-300 g świeżych jagód (po jednej płaskiej łyżce na jagodziankę)
  • 3 łyżki cukru
  • 1 roztrzepane jajko na glazurę
Składniki na lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 5-6 łyżek wody
Pamiętajcie,ze podczas pracy z ciastem drożdżowym 
nie powinno być w pomieszczeniu przeciągów.
Powinno wyrastać w cieple.

Drożdże rozkruszyłam i rozpuściłam w ciepłej wodzie z dodatkiem szczypty cukru.
Odstawiłam na około 15 minut aby podrosły.


 Do miski wsypałam mąkę i sól.
Wlałam rozczyn z drożdży i zaczęłam mieszać.


 Wlałam mleko.


 Wbiłam jajko.


 Wsypałam cukier.


 I cukier wanilinowy.


 Na koniec wlałam olej.


Wszystko dokładnie wymieszałam i odstawiłam ciasto w ciepłe miejsce 
na około 1,5 godziny do wyrośnięcia.

 


Jagody umyłam.


Posłodziłam.
Można posypać jagody łyżką mąki ziemniaczanej.

 
Wracajmy do ciasta.
Przez chwilę wyrobiłam je.
Podzieliłam na 12 części.
Można na więcej części. Ja robiłam większe jagodzianki.
Uformowałam  kule i zostawiłam je do podrośnięcia na około 15 minut.
Następie kolejno każdą kulę spłaszczałam dłonią, można też rozwałkować na około 1 cm.


Na środek nakładałam po łyżce farszu jagodowego.


Zlepiałam placki jak pierogi.
Podsypywałam mąką i rolowałam.
Nadawałam im kształt owalnych bułeczek.


Układałam jagodzianki złączeniem do dołu na blasze 
wyłożonej papierem do pieczenia.
Pozostawiłam do wyrośnięcia na około 15 minut.
W miseczce roztrzepałam jajko i posmarowałam nim jagodzianki.



 

Wstawiłam do nagrzanego do 190 stopni piekarnika.
Piekłam przez 15-18 minut na złoty kolor.
Wyjmowałam jagodzianki na kratkę i studziłam.
Jak lubicie to można polać je lukrem.
Na talerz wsypałam cukier puder.
Stopniowo dodawałam wodę i mieszałam.
Polałam nim jagodzianki.
Smacznego!

 
 

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...