poniedziałek, 8 lipca 2013

RISOTTO Z KURCZAKIEM I WARZYWAMI W MLECZKU KOKOSOWYM



Risotto to popularna włoska potrawa.
Dziś pomieszałam .... i nadałam jej trochę indyjskich smaków.
Sycące i pyszne danie.
Cudowne połączenie mleczka kokosowego, serów, pachnących przypraw i warzyw.

Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • puszka mleczka kokosowego
  • szklanka ryżu Arborio na risotto
  • szklanka bulionu
  • 1-4  szklanki białego wina
  • pół zielonej świeżej papryki
  • różyczki kalafiora
  • dwie dymki
  • dwie małe cebule
  • dwie marchewki
  • kawałek świeżego korzenia imbiru
  • dwa ząbki czosnku
  • 2-3 gałązki świeżego rozmarynu
  • 2-3 łyżki masła
  • kawałek sera gorgonzola
  • parmezan
  • 2 łyżki przyprawy garam masala 
Skład garam masali: kolendra,goździki,liść laurowy,pieprz czarny,kmin rzymski,chili,kalpasi,koper włoski,kardamon,liść goździka,anyż gwiazdkowaty
  • łyżeczka kurkumy
  • sól
  • płatki migdałowe do posypania
  • łyżka oleju do smażenia kurczaka 
  • pół cytryny/limonki


Pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę.
Dodałam do niej garam masalę,kurkumę i sól.
Usmażyłam na oleju na złoty kolor.

 

Przełożyłam go do miseczki i przez 2-3 minuty 
podsmażyłam pokrojone w cienkie paseczki marchewkę i paprykę.


W głębszym i szerokim garnku zeszkliłam na maśle pokrojoną w kostkę cebulę i dymkę.


Dodałam starty imbir i czosnek.


Wsypałam ryż.


Mieszałam około 2 minuty.
Wlałam wino a następnie połowę bulionu.
Ryż należy co jakiś czas mieszać.
Włożyłam gałązki rozmarynu i dolewałam bulion. 
Wcisnęłam również sok z połowy cytryny.


Ryż powinien być al dente.


Gdy ryż pięknie wchłaniał bulion, podgotowałam kalafiora.
On również powinien być półtwardy.


Do ryżu przełożyłam usmażoną marchewkę z papryką.


Następnie pachnącego przyprawami kurczaka.


Wlałam mleczko kokosowe.


Na koniec dołączył kalafior.


Wszystkie smaki połączyły się z warzywami.
Ale aby było jeszcze smaczniej dodałam kawałki pokruszonej gorgonzoli.



Wszystko wymieszałam i chwilkę jeszcze trzymałam na małym gazie.



Posypałam całość startym parmezanem i delikatnie wymieszałam.


Podawałam z uprażonymi płatkami migdałów i startym parmezanem.




Smacznego!









1 komentarz:

Komodo pisze...

Wygląda przepysznie, ale ile pracy trzeba włożyć w przygotowanie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...