środa, 17 sierpnia 2011

ZUPA Z DYNI NA MLEKU


Miąższ dyni obfituje w wodę i błonnik. 
Pobudza trawienie, ma zdolność wiązania toksyn, 
np. związków żółciowych i tłuszczu, i eliminowanie ich z organizmu.
Warzywa dyniowate są bardzo szeroko używane w kuchniach całego świata,
 zwłaszcza w kuchni amerykańskiej (skąd dynie się wywodzą). 
O tym owocu pisałam trochę w poprzednim poście,
więc zajmijmy się teraz jego przyrządzaniem;)                                


                     Składniki są bardzo proste jak i samo danie...
ale w prostocie siła!;)

  • kawałek dyni
  • mleko
  • do wyboru: kaszka manna, kukurydziana, zacierki, ryż bądź kluseczki kładzione




Dynię obrałam, pokroiłam na kawałki i zagotowałam
w lekko osolonej wodzie aż zmiękła.


Po zagotowaniu odlałam wodę, wlałam mleko i zmiksowałam dynię na papkę.
Pogotowałam ją chwilę i właściwie to wszystko ... zupa gotowa do zjedzenia.
Można ją jeść samą z mlekiem - albo dodać jeden z powyższych składników
 np. kaszkę albo kluski lane.
Ja osobiście wolę zupę trochę posłodzić i pożywne śniadanie gotowe.
Smacznego!

 

Polecam inne dania z dyni:

ZUPA KREM Z DYNI Z MLECZKIEM KOKOSOWYM I IMBIREM

 

 KLUSKI Z DYNIĄ ZIEMNIAKAMI I PARMEZANEM

PLACUSZKI DROŻDŻOWE Z DYNIĄ

LECZO WEGETARIAŃSKIE


1 komentarz:

Lullaby pisze...

Dziś wypróbowuję ten przepis :)
Moja mama powiedziała, że podobnie jej mama robiła więc chyba odzyskamy przepis rodzinny :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...