wtorek, 24 września 2013

TABBOULEH SAŁATKA Z BAKŁAŻANA KASZY BULGUR Z MIĘTĄ I SOKIEM Z CYTRYNY


Pyszna, sycąca a zarazem lekka i orzeźwiająca 
 sałatka z grillowanym bakłażanem, kaszą bulgur, pomidorami, 
sokiem z cytryny i świeżą miętą.
Fajna propozycja na kolację lub imprezy. 
Tabbouleh jest elementem kuchni arabskiej, nazywana jest sałatką libańską.
Ja trochę ją zmodyfikowałam, dodając grillowanego bakłażana.
W oryginale dodaje się również zielony, świeży ogórek-ja go pominęłam. 
Nie dodałam niestety świeżej natki pietruszki, przy kolejnej dodam.
Lubię kapary i stwierdziłam,że nadadzą charakteru mojej sałatce.Polecam.
Kaszę bulgur możecie zastąpić kaszą kuskus.
Bulgur jest sporządzony z gotowanych i następnie wysuszonych ziaren zboża, 
najczęściej pszenicy.Najpopularniejsza kasza w krajach Dalekiego Wschodu. .
Świeża mięta i sok z cytryny nadają sałatce super świeżość i wyrazisty, lekki smak.
Można podawać ją jako samodzielne danie lub dodatek do mięs i grilla.

Składniki:

  • około szklanki kaszy bulgur
  • bakłażan
  • 2-3 szt. pomidorów
  • świeże listki mięty (około 2 łyżek)
  • sok z jednej cytryny
  • 1 łyżka kaparów
  • 3 łyżki oliwy extra vergine
  • ząbek czosnku
  • dowolna ilość sera fety
  • szczypiorek/ dymka (opcjonalnie)
  • natka pietruszki ( dodam przy kolejnej )
  • ogórek gruntowy (opcjonalnie)
  • sól, pieprz

Zacznijmy od bakłażana.


Pokroiłam go na 1cm plastry.
Posoliłam je i odstawiłam na około 15 minut aż puściły sok.
Jego nadmiar zebrałam po prostu papierowym ręcznikiem.
Można je też najpierw opłukać pod bieżącą wodą i osuszyć.

 Smażyłam je skropione oliwą i posolone na rozgrzanej patelni przez około 7 minut, aż zbrązowiały.
Usmażone układałam na talerzu wyłożonym papierowym ręcznikiem aby odsączyć z nich tłuszcz.




 Kaszę bulgur wystarczy zalać wrzątkiem w proporcjach mniej więcej 1:2, przykryć i odstawić na 10 minut.
 


 Pomidory sparzyłam i obrałam ze skórki.
Pokroiłam na ćwiartki i wyjęłam z nich pestki.



 Pokroiłam na mniejsze kawałki i dodałam do kaszy.



Plastry bakłażana pokroiłam na części.


Liście świeżej mięty posiekałam i dodałam je do sałatki.



Dorzuciłam bakłażana.


Na koniec dodałam kawałki sera fety.




Polałam składniki oliwą, sokiem z cytryny, dodałam starty ząbek czosnku, sól i pieprz do smaku.
Wymieszałam.
Na wierzch posypałam kapary.
Smacznego!





1 komentarz:

Słomkowo pisze...

Dziękuje za ten przepis :) Właśnie szukałam jakieś danie z kaszy bulgur. Jutro zrobię na obiadek :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...