środa, 20 lutego 2013

CZEKOLADOWE KRUCHE CIASTECZKA


CZEKOLADOWE I KRUCHE CIASTECZKA
 są idealne do popołudniowej kawy.
W wykonaniu są naprawdę szybkie i proste.
A co najważniejsze wiesz co jesz;-) 
Pysznie czekoladowe! I o to chodzi, jeśli chce się zjeść słodkości.


Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 30 g kakao
  • 150 g mąki pszennej
  • 125 g miękkiego masła
  •  70-80 g cukru ( idealnie żeby był brązowy)
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 jajko
 

Zacznijmy od rozpuszczenia 100 g czekolady w kąpieli wodnej.


Miękkie masło i cukier ubiłam mikserem na puszystą masę.
Niestety zabrakło mi brązowego cukru...

 

 

 Wlałam przestudzoną masę czekoladową.


 Wymieszałam. 

 

Dodałam jajko i ekstrakt z wanilii.

 

 Połączyłam masę z suchymi składnikami.
Mąką,sodą,kakao i szczyptą soli.


Starłam pozostałą część czekolady na wiórki.

 


Wsypałam je do ciasta i wszystko wymieszałam drewnianą łyżką.



Z masy wyszło mi 20 ciasteczek.
Układałam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
Pamiętajcie o odstępach pomiędzy nimi.
Można je nakładać np. łyżką do lodów.
Kształt i wielkość zależy od Was.
Nie spłaszczajcie ich. 

Jeśli wyjdzie wam więcej ciasta,bądź będziecie chcieli upiec je w innym czasie,to ciasto można zamrozić i wyjąć godzinę przed pieczeniem.

Włożyłam je do nagrzanego piekarnika.
Piekłam około 15-20 minut w temperaturze 180  stopni.


Po wyjęciu z piekarnika, zostawiłam je na blasze przez około 5 minut.

Słodko polecam!
Smacznego!




1 komentarz:

zufik pisze...

Nietypowy kształt jak na kruche ciasteczka.
Podobają mi się, są takie niewymuszone..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...