środa, 20 listopada 2013

GULASZ Z KASZĄ GRYCZANĄ I WARZYWAMI



Dziś przepis na domowy obiad.
Gulasz z kaszą gryczaną i  ulubionymi warzywami.
Ja wykorzystałam kaszę gryczaną, ale jak najbardziej możecie ją zastąpić
kaszami:  jaglaną, jęczmienną czy kuskus.

Kasza gryczana
To najzdrowsza ze wszystkich kasz. 
Doskonale nadaje się dla osób na dietach odchudzających, gdyż proces trawienia i wchłaniania kaszy odbywa się powoli, dzięki czemu dłużej nie odczuwa się głodu.
    Dostarcza przy tym dużo magnezu, żelaza, witaminy E i lecytyny. 
Wpływa też korzystnie na stan naczyń krwionośnych i zapobiega rozwojowi cukrzycy. 
Nie powoduje alergii, jest produktem bezglutenowym. 
Ugotowana na sypko stanowi niezastąpiony dodatek do wszelkiego rodzaju zrazów, sosów i pieczeni. 
Używa się jej także do faszerowania drobiu,pierogów i wyrobu kaszanki.
 

Składniki:
  • około 500 g  mięsa łopatki wieprzowej / wołowiny gulaszowej /szynki / gulaszowe z indyka
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1-2 marchewki
  • 1 bakłażan
  • 300 g pieczarek
  • 250 ml bulionu 
  • 2 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 2-3 łyżki przyprawy do gulaszu firmy PRYMAT
  • 3-5 łyżek oleju rzepakowego tłoczonego na zimno
  • 1 łyżeczka mąki pszennej
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka mielonego kminku
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • 2-3 suszone grzybki
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 300 g kaszy gryczanej firmy KUPIEC

W głębokim żeliwnym garnku podsmażyłam pokrojoną w piórka cebulę.
Dodałam posiekany czosnek.Posoliłam.
Wrzuciłam pokrojone w kostkę mięso, obsmażyłam je.
Dodałam liście laurowe i ziele angielskie.
 

Dodałam następnie pokrojoną w kostkę marchewkę


i obranego ze skórki bakłażana.
Po rozgotowaniu oprócz smaku, zagęści nam gulasz.


 Kolejny składnik to pokrojone w plasterki pieczarki.


 Wszystko wymieszałam i podsmażyłam.


 Wlałam bulion, sos sojowy i około 0,5 litra gorącej wody.
Dodałam grzybki.
Dodałam przyprawę do gulaszu

 

i pozostałe przyprawy.
Przykryłam i gotowałam na małym ogniu przez około 60 minut.
Mięso powinno być mięciutkie.
W trakcie gotowania, gdy gulasz będzie gęstnieć można dolewać do niego wodę.
W międzyczasie sprawdzić doprawienie.
Pod koniec dodałam koncentrat pomidorowy.


Jeśli uznacie,że jest za rzadki to odlejcie 3 - 4 łyżki sosu z gulaszu,
wymieszajcie go z mąką  i wlejcie do gulaszu.


 Pozostało już tylko przygotować kaszę gryczaną.

Kaszę gryczaną gotuje się w wodzie lub mleku w stosunku objętościowym 1:2, 
dodając łyżeczkę tłuszczu na szklankę kaszy, co zapobiega sklejaniu się ziarenek. 
Należy ją wsypać do wrzącej osolonej wody i gotować na małym ogniu około 15 minut.
Woda powinna się całkowicie wchłonąć, kaszę przemieszać 
i pozostawić ja na kilka minut pod przykryciem.  

 

Przed rozpoczęciem gotowania kaszę należy dokładnie wypłukać, 
najlepiej w ciepłej wodzie. 

 

 Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...