niedziela, 6 marca 2016

MANGO LASSI



Lassi
Jest to indyjski napój przygotowany  z  jogurtu, wody i przypraw.
Orzeźwiający w upalne dni.


Lekki, kremowy i sycący.
Można zamiast jogurtu użyć mleka kokosowego, sojowego lub migdałowego, 
albo wody z kostkami lodu.
Napój będzie wtedy miał rzadszą konsystencję.
Pasują też listki mięty, które nadadzą koktajlowi orzeźwienia. 
Szczypta mielonego, zielonego kardamonu podkreśli smak.
Doprawić można w zależności od preferencji.
Ja miałam bardzo dojrzały i słodki owoc.
Ale polecam odrobinę syropu klonowego lub łyżkę miodu
 i sok z połowy cytryny lub limonki.




Składnki:
  • 1 dojrzały owoc mango
  • 250 ml gęstego jogurtu typu greckiego lub o lżejszej konsystencji
  • 0,5 szklanki zimnej wody (jeśli chcemy koktajl o rzadszej konsystencji)
  • łyżka miodu lub syropu klonowego (jeśli mango będzie za mało dojrzałe i słodkie)
  • szczypta zmielonego kardamonu ( opcjonalnie)
  • kilka świeżych listków mięty i sok z połowy cytryny (opcjonalnie)


Owoc mango odkroiłam od pestki.



Ponacinałam je w kostkę.



Do wysokiego naczynia wlałam jogurt.



Dodałam do niego pokrojone kawałki mango.




Dodałam kardamon i zmiksowałam wszystko na gładki mus. 



  Wystarczy przelać napój do szklaneczek i delektować się nim w upalne dni.



Ja czasem dodaję jeszcze otręby.
Wtedy znakomicie zastąpi nam taki gęsty napój śniadanie.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...