poniedziałek, 23 sierpnia 2010

GRILLOWANE CEVAPCICI

Specjał z Chorwacji!


500 dkg  zmielonego mięsa wieprzowego


wymieszałam z drobno pokrojoną,
podsmażoną w kostkę cebulą.


Dodałam trzy przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, 
 trochę więcej niż pół paczki przyprawy do cevapcici,
sól, pieprz, słodką paprykę i ze trzy łyżki oleju.



jajko


Można również dodać kilka kropel magii i sosu Tabasco.
Wszystko dobrze wymieszałam przez około
15 minut i odstawiłam na godzinę do lodówki.
Z mięsa uformowałam nieduże,podłużne kotleciki,
 które nadziałam na patyczki do szaszłyków.



Układałam na rozgrzanej patelni grillowej i smażyłam  około 10 minut często
obracając aż przybrały piękną złotobrązową barwę.

Te typowo bałkańskie danie jest szybie w wykonaniu.
Można je podawać z surówkami i sosem typu tzatziki.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...