sobota, 15 stycznia 2011

FAWORKI


 
Już czas na faworki.
Nie ma chyba osoby która ich nie lubi.
No chyba,że nie przepada za słodyczami.
Wbrew pozorom są bardzo łatwe w wykonaniu 
ale trzeba im poświęcić trochę czasu.
No to czas start! 

Składniki:

10 żółtek,
 mała 22% gęsta śmietana, 
mąka - tyle ile się wgniecie, 
szczypta soli, 
2 łyżki spirytusu 
(dodaje się po to ,żeby faworki nie wchłonęły za dużo tłuszczu)

Wszystkie składniki zagniotłam w luźne ciasto i cieniutko rozwałkowałam.
Radełkiem pokroiłam placki na około 4 cm paski, zwijałam


 i wrzucałam na rozgrzany olej-
można zamiast niego użyć smalcu.




Usmażone faworki wyłożyłam na papier który wchłonął  nadmiar tłuszczu
i posypałam cukrem pudrem.
Szkoda tylko,że zniknęły tak szybko za pomocą moich domowników ...
nic to! zrobię je znowu ;-)
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...