czwartek, 6 stycznia 2011

GULASZ Z SUSZONYMI OWOCAMI I CURRY


Kochani to danie smakuje rewelacyjnie!

Zdjęcie być może a raczej na pewno nie oddaje tego smaku.
Możecie zmienić sobie niektóre składniki wedle waszych gustów.
Zaczynam!

 Mięso gulaszowe z indyka, szynkę wieprzową a nawet piersi z kurczaka.

Drobno pokrojoną cebulę zeszkliłam na oleju.


Dodałam do niej pokrojone w kostkę mięso i podsmażyłam.
Wlałam do tego szklankę bulionu i gotowałam na małym ogniu.
W międzyczasie pokroiłam drobno: 

parę ząbków czosnku


 
suszone śliwki


suszone figi


 i suszone morele.
Dodałam owoce do mięsa razem z rodzynkami.


Teraz przyprawy:
sól,pieprz,ostra papryka,imbir,curry.




Napiszę o niej trochę-to mieszanka przypraw (czyli masala po indyjsku bo stamtąd pochodzi – curry to nazwa nadana przez brytyjczyków). Tak naprawdę ilu ludzi tyle kombinacji tej przyprawy – nie ma jednej receptury. Najważniejsze jej elementy to kurkuma, imbir, pieprz, kolendra, kmin rzymski i chili. W zależności od proporcji podanych składników otrzymuje się bardziej ostrą i czerwoną 
lub łagodną i żółtą kombinację.
Tyle o curry.
Napiszę,że dodałam masalę czerwoną czyli pastę curry.    

       Możecie jeśli danie będzie za słodkie dodać  czuszki-ostrej papryki.  


       
         Wszystko dusiłam w garnku pod przykryciem
 i podlewałam czasami wodą często mieszając.

Podałam z kaszą kuskus,ale można również z ryżem np zabarwionym na żółto kurkumą



Kurkuma,
podobnie jak szafran, nadaje potrawom piękny żółty kolor. Kurkuma nie tylko barwi potrawę, nadaje jej też specyficzny zapach podobny do pieprzu i piżma oraz delikatny smak, zbliżony do imbiru, lecz nieco łagodniejszy. Dzięki niej posiłek spełnia trzy podstawowe warunki: przyciąga zmysł wzroku, węchu, a na końcu smaku.

A jeśli o smaku mowa...
Naprawdę polecam!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...