poniedziałek, 19 grudnia 2011

KURCZAK Z PIECZARKAMI W SOSIE IMBIROWO JOGURTOWYM


Danie to pochodzi z kuchni indyjskiej.
Jego nazwa to KORMA.
Tradycyjna korma to potrawa o zawiesistej,śmietanowej konsystencji.
Zamiast śmietany wykorzystuje się odtłuszczony jogurt,dzięki któremu sos będzie wyśmienity a zawartość tłuszczu niska.
Trzeba pamiętać,żeby jogurt się nie zważył,
należy go dodawać bardzo stopniowo, cały czas mieszając.


Składniki:
  • pierś z kurczaka
  • 4-5 ząbków czosnku
  • kawałek świeżego korzenia imbiru
  • 1 szt.cebuli
  • około 8 szt.pieczarek
  • 300 ml. niskotłuszczowego naturalnego jogurtu
  • łyżka kurkumy
  • 2 łyżeczki zmielonego kminku
  • prażone płatki migdałów do posypania (opcjonalnie)
  • sól
  • ryż do podania


Pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę.
Rozgrzałam olej i smażyłam kostki kurczaka około
 10 minut,aż zbrązowiały.
Dodałam do nich kurkumę.


Wyjęłam je z garnka.

Podsmażyłam pokrojone cienko pieczarki
i również przełożyłam je z garnka.


Podsmażyłam pokrojoną drobno cebulę.
Dorzuciłam do niej starty drobno imbir i czosnek.


Następnie wsypałam kminek i sól.
Smażyłam około 5 minut,mieszając.


Z powrotem dodałam mięso,pieczarki i
wymieszałam wszystkie składniki.
Wlałam część jogurtu,wymieszałam i
trzymałam na wolnym ogniu,aż mięso zmięknie.


Dodałam resztę jogurtu i gotowałam
 5 minut na małym płomieniu.


Kurczaka podawałam z ryżem.
Można posypać prażonymi płatkami migdałów
 i przybrać kolendrą.
Smacznego!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Uwielbiam dania z kurczakiem.
Świetny blog.
Bardzo rozbudowany i interesujący.
Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...