niedziela, 27 stycznia 2013

GOŁĄBKI Z ZIEMNIAKAMI I BRYNDZĄ


Zapraszam na gołąbki podhalańskie.
 jedliście zapewne nie raz.


Polecam też  

  
Te z dzisiejszego przepisu pochodzą z polskich gór.
Faszerowane są ziemniakami, bryndzą,wędzonym boczkiem i cebulą.
Połączenie tych składników jest naprawdę rewelacyjne i warte spróbowania.

 


Składniki:
  • główka białej / włoskiej kapusty (około 1kg)
  • 500g ziemniaków
  • 125 g bryndzy 
  • 200 g cebuli
  • 100 g wędzonego boczku
  • 2 jajka
  • sól,pieprz do smaku
  • łyżeczka majeranku
  • łyżka mąki ziemniaczanej (opcjonalnie)
  • olej do smażenia cebuli - około 2 łyżki
  • 1 szklanka bulionu
Z umytej kapusty usunęłam głąb.
Włożyłam ją do lekko osolonego wrzątku na około 10-15 minut.
Po wyjęciu obrałam liście z których usunęłam grube końce.


Pora na przygotowanie farszu.
Na rozgrzanym oleju podsmażyłam drobno pokrojoną cebulę
 z pokrojonym wędzonym boczkiem.
Dodałam pieprz i majeranek.

Na  drobnej tarce starłam ziemniaki.
Odcisnęłam z nich nadmiar soku.



Połączyłam ziemniaki z usmażoną cebulą i boczkiem.



Dodałam bryndzę i sporo czarnego pieprzu.



Wbiłam jajka.


Wszystko dokładnie wymieszałam.
Jeśli uznacie,że farsz jest za rzadki, dodać można łyżkę mąki ziemniaczanej.



Na ostudzone liście kapusty nakładałam przygotowany farsz.




Zawinięte gołąbki ułożyłam  ciasno w garnku.

Polałam je bulionem i dusiłam na niewielkim ogniu przez około godzinę.



Naprawdę polecam.
Spróbujcie je przygotować.
Smacznego!




2 komentarze:

Wiesław Zięba pisze...

Nieźle wygląda, ale z opisu wynika, że jest przy tym trochę pracy. Myślę jednak, że warto choćby dla nowego smaku. Pozdrawiam

Unknown pisze...

Wczoraj oglądałam Magdę Gessler i właśnie były gołąbki z ziemniakami. Nigdy takich nie jadłam, a jestem bardzo ciekawa. Poszukując przepisu w internecie trafiłam na tego bloga. Gołąbki wyglądają super. Na pewno w najbliższym czasie takie zrobię :)
Zapraszam również do mnie (ale-pycha.blogspot.com). Pozdrawiam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...