czwartek, 13 czerwca 2013

PLACKI JOGURTOWO DROŻDŻOWE Z TRUSKAWKAMI




 Placki idealne na śniadanie lub podwieczorek.
Szybkie i łatwe w wykonaniu.
Można je podawać z ulubionymi owocami,śmietaną,
serkiem waniliowym lub syropem klonowym.
Zamiast drożdży można użyć proszku do pieczenia.

Składniki na placki:
  • 2 jajka
  • 250  g jogurtu greckiego / naturalnego
  • 250g mąki pszennej
  • 2 -3 łyżki cukru
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 30 g świeżych drożdży 
  • 150 g mleka
  • szczypta soli
Dodatki:
  •  truskawki
  • serek waniliowy
  • śmietana
  • cukier puder
  • syrop klonowy
 Zacznijmy od drożdży.
Pokruszone - zalałam ciepłym mlekiem.
Dodałam szczyptę cukru.
Wymieszałam i odstawiłam na około 15 minut w ciepłe miejsce.
 

 W miseczce roztrzepałam jajka.


Dodałam jogurt.

 

 Wlałam rozczyn z drożdży.
Jeśli wybraliście opcję z proszkiem do pieczenia to wsypcie 2 łyżeczki.

 
Wsypałam cukier.

 


 Na koniec dodałam mąkę, olej i szczyptę soli.


Wszystko dokładnie wymieszałam.

 

 Można odczekać jakieś 15 minut aby ciasto jeszcze urosło.

Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju nakładałam po jednej łyżce ciasta.
Smażyłam na średnim ogniu aż urosły.


Po około 3 minutach przewróciłam na drugą stronę.

 

Podawałam z serkiem waniliowym, cukrem pudrem i 
oczywiście truskawkami.
A z czym Wy zjecie zależy już od Was...;-)
Smacznego!



Polecam również



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...