piątek, 28 czerwca 2013

SAŁATKA Z BOBEM I TUŃCZYKIEM



Dziś propozycja na ciekawą w smaku i bardzo dekoracyjną sałatkę.
Zestawienie młodego bobu i tuńczyka daje rewelacyjny smak.
Pozostałe składniki można komponować według uznania.

 

Składniki na sałatkę:
  • kilka liści ulubionej sałaty
  • garść rukoli
  • miseczka ugotowanego i obranego bobu
  • puszka (ewentualnie dwie- w zależności od ilości sałatki) tuńczyka w oleju
  • 6-10 szt. czarnych oliwek
  • pół średniej czerwonej cebuli
  • kilka koktajlowych pomidorów lub/i jeden średniej wielkości
  • pół białej / czerwonej papryki
  • 1-2 łyżki pestek słonecznika
  • dymka lub/i koperek

Składniki na sos:
  • pół szklanki oliwy z oliwek
  • 3-5 łyżek octu balsamicznego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 1 łyżeczka musztardy dijon
  • sok z połowy cytryny
  • sól, czarny pieprz
  • starty ząbek czosnku (opcjonalnie)
 

Bób umyłam  i  zalałam zimną wodą.
Gotowałam w osolonej wodzie do miękkości.
Można dodać świeżego koperku, który doda mu smaku.


Odstawiłam go do ostygnięcia.


Kolejno do miski wkładałam:

porwane liście sałaty i rukolę.
 

 cienkie piórka czerwonej cebuli i pokrojone pomidory.


kawałki  pokrojonej papryki, wydrylowane i pokrojone czarne oliwki.
 

 Kolej na obrany bób.
 

Na koniec dodałam tuńczyka.
 

Uprażyłam pestki słonecznika.
Dodałam pokrojoną dymkę.


 Sałatkę wymieszałam i polałam sosem.


 Smacznego!

 


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...