piątek, 4 września 2015

CUKINIA I BAKŁAŻAN W POMIDORACH DO SŁOIKÓW




Bakłażan i cukinia idealnie nadają się do 
gulaszy, mięs, spaghetti i przeróżnych sosów.
W lato wykorzystuję je bardzo często.
Niestety w zimie brakuje mi ich bardzo.
Postanowiłam więc zamknąć te pyszne warzywa w słoiczkach 
i rozkoszować się ich smakiem w zimowe dni.
Pokroiłam je w kawałki i wymieszałam ze świeżymi pomidorami.
Warzywa można też po wyjęciu ze słoiczka zmiksować i wykorzystać np. do przygotowania i zagęszczenia spaghetti.Polecam!



Składniki:
  • 6 sztuk bakłażanów
  • 8 sztuk cukinii
  • 3 kg świeżych mięsistych pomidorów
  • 6-8 ząbków czosnku
  • oliwa
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • przyprawy:

               bazylia, tymianek, oregano, zioła prowansalskie,
               wędzona słodka papryka, ostra papryka
  • 2-3 cebule ( Ja nie dodałam.Stwierdziłam, że wolę ją dodać bezpośrednio przed przygotowaniem dania ) 

Cukinię i bakłażany umyłam.


Pokroiłam cukinię w kostkę.


Do garnka lub na patelnię wlałam oliwę.
Starłam ząbki czosnku i wsypałam cukinię.
Dodałam przyprawy.


Podsmażyłam, aż cukinia zmiękła.


W międzyczasie pokroiłam w kostkę bakłażana.
Najlepszy jest mały, jest w nim wtedy mniej pestek.



Jego również podsmażyłam i wymieszałam z przyprawami.


Mając już podsmażone warzywa, zajęłam się pomidorami.
Można użyć świeżych pomidorów, obranych ze skórki.
Pokroić je w kostkę i dusić przez około 40 minut.


lub dodać domowy przecier pomidorowy.

 
Wymieszałam cukinię i bakłażany.
Wlałam do nich przecier pomidorowy.



Wszystko wymieszałam i zagotowałam.
Doprawiłam jeszcze do smaku.
Nakładałam warzywa do słoików,
Pasteryzowałam przez około 10-15 minut.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...