czwartek, 10 lutego 2011

MAKARON Z SOSEM PESTO



Ten pyszny zielony sos pochodzi z Włoch 
a głównym jego składnikiem jest bazylia.
Ja niestety po bazylię nie pojechałam aż do tego pięknego kraju
lecz kupiłam  zieloną i świeżą w sklepie.


Zmiksowałam ją razem z orzeszkami włoskimi. 
(w oryginale powinno się dodać orzeszków piniowych) 


ząbkiem czosnku,parmezanem 


 i oliwą z oliwek.


Przyprawiłam solą i pieprzem.

W przeciwieństwie do odmiany standardowej (pesto alla genovese)
  czerwone pesto sycylijskie (pesto alla siciliana) zawiera suszone na słońcu pomidory
- następnym razem spróbuję.



 Makaron najlepiej gotować al dente w lekko osolonej wodzie
 z dodatkiem oleju, który zapobiega jego sklejaniu.


Na patelni podsmażyłam na oliwie z oliwek starte trzy ząbki czosnku.
Dodałam makaron i sos.
Wszystko wymieszałam.


Po nałożeniu na talerz posypałam danie parmezanem.
Można go zastąpić innym drobno startym i twardym serem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...