niedziela, 24 lipca 2011

GNOCCHI GRYSIKOWE ZAPIEKANE


Gnocchi grysikowe z serem i tymiankiem 
są łatwe do przygotowania.
Sama polenta nie ma określonego smaku,za to przyjmuje aromat dodanych ziół i czosnku.
Można ją przygotować na różne sposoby i podawać na zimno lub na gorąco 
z pikantnymi albo słodkimi dodatkami.
We Włoszech polenta jest cenionym dodatkiem.




                                             Składniki:


500 ml bulionu warzywnego
100 gr grysiku
(kaszka manna lub kukurydziana)
1 roztrzepane jajko
50 gr świeżo startego parmezanu
tymianek
sól,pieprz
łyżka masła
2 ząbki czosnku
pasta z przetartych pomidorów

Grysik zagotowałam z bulionem stale mieszając przez
około 3-4 minuty aż masa zgęstniała.
Dodałam do niej tymianek,sól,pieprz i
przecier pomidorowy z czosnkiem.
Odstawiłam do ostudzenia.
Gdy masa przestygła dodałam roztrzepane jajko i połowę parmezanu.
Masę wyłożyłam na tacę i spłaszczyłam na około 1 cm.
Następnie wycinałam z niej kwadraty.

                                            

Naczynie wysmarowałam masłem, ułożyłam w nim wycięte kwadraty
i posypałam je resztą parmezanu.



Gnocchi zapiekłam w piekarniku nastawionym na 220 stopni 
przez około 15-20 minut,aż nabrały złotawej barwy.
Podałam na ciepło z podsmażonym wędzonym boczkiem z czosnkiem.



Sosy np.pieczarkowy,śmietanowy i inne można podawać dowolnie
w zależności od pomysłów i gustów.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...