piątek, 11 maja 2012

MŁODA KAPUSTA


Młoda kapusta! Wreszcie;-)
Wiosna niesie ze sobą mnóstwo warzyw.
Młodych,świeżych, po które chętnie sięgamy
 spragnieni ich po długiej zimie.

Składniki:
  • mała główka młodej kapusty
  • pęczek świeżego koperku
  • cebula dymka
  • 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2-4 łyżki octu winnego
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki
  • sól
  • pieprz

Kapustę obrałam z wierzchnich liści,umyłam i poszatkowałam.


Przełożyłam ją do garnka i podlałam niewielką ilością wody.


Dodałam pokrojoną dymkę.


Następnie pokrojony świeży koperek.


Wymieszałam i posoliłam.  



Gotowałam około 15-20 minut.

Na patelni rozpuściłam masło i wsypałam mąkę.
Mieszałam aż składniki się połączą i zasmażka nabierze złocistego koloru.


Wlałam ją do kapusty i wymieszałam.



Pod koniec gotowania dodałam koncentrat pomidorowy.


Wlałam ocet winny.


Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

Można dodać do kapusty pokrojoną kiełbasę.


Podawałam z młodymi ziemniaczkami,surówką z młodej kapusty
i grillowaną piersią z kurczaka.
 



Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...