piątek, 18 maja 2012

SAŁATKA ŚLEDZIOWA Z ZIEMNIAKAMI I BURAKAMI


Lubicie śledzie?
Ja mogłabym je jeść o każdej porze  ;-)
Polecam dziś pyszną
 śledziową sałatkę z ziemniakami i burakami.
Wprawdzie jest trochę pracochłonna ...
ale czego się nie robi dla zaspokojenia swojego podniebienia i żołądka.

Zachęcam również do spróbowania









Składniki:
  • 6 płatów śledziowych
  • 2-3 szt. buraków
  • 1 kg (można mniej) ziemniaków
  • 6-8 szt.kiszonych ogórków
  • 1-2 szt.cebuli
  • 1 szt. jabłka
  • 1/2 szt. cytryny
  • garść koperku
  • 2 łyżki chrzanu
  • 2 łyżki majonezu
  • jogurt naturalny
  • pieprz czarny 
Zacznijmy od głównego składnika.
Śledzie namoczyłam aby usunąć z nich nadmiar soli.
Odlewałam co jakiś czas z nich wodę i zalewałam je ponownie.





Używając ręczników papierowych,
wysuszyłam płaty śledziowe z nadmiaru wody.








Pokroiłam śledzie w nieduże kawałki.




Ugotowałam buraczki w łupinkach, obrałam ze skórki
 i starłam na tarce o dużych oczkach.
Można oczywiście jeśli wolicie pokroić je w kostkę.




Pokroiłam drobno cebulkę.



Wymieszałam.


Następnie dołożyłam grubo starte jabłko,
które skropiłam sokiem z cytryny aby nie ściemniało.
 



I oczywiście znów wymieszałam.


Kolej na kiszone ogórki.
Obrałam je ze skórki,starłam na tarce i wycisnęłam z nadmiaru soku.




Dodałam je do pozostałych składników.





Ponownie wszystko wymieszałam.





Ugotowane ziemniaki w łupinkach,obrałam
 i pokroiłam w kostkę.


Dodałam jogurt i majonez.
Posypałam odrobiną czosnku granulowanego
(ale nie jest to konieczne)


Wsypałam pokrojony koperek.


Wszystko wymieszałam.
Doprawiłam pieprzem i ewentualnie odrobiną soli.
Dla bardziej wyrazistego smaku, dodałam jeszcze około dwóch łyżek chrzanu.


Można również przygotować tę sałatkę w formie warstwowej,
będzie wyglądać bardziej efektownie i elegancko.

Smacznego!




Dla miłośników ziemniaczanych sałatek polecam:








2 komentarze:

marzeniapodniebienia pisze...

to na pewno będzie dobre :)

Anonimowy pisze...

Tylko kolor średnio zachęca do poczęstunku. Ja bym to zrobiła warstwami...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...