środa, 10 lipca 2013

DŻEM RABARBAROWY Z IMBIREM I CYTRYNĄ



Rabarbar mimo,że ma kwaskowaty smak idealnie nadaje się na dżem.
Dodatek świeżego korzenia imbiru i cytryny daje naprawdę wspaniały smak.
Kwaskowaty i słodki zarazem.
Można go dodawać do ciast,bez no i oczywiście do kanapek np. z białym serkiem.



Składniki:
  • 2 kg rabarbaru
  • 1 kg.cukru ( można więcej ale uważam ,że jest wystarczająco słodki )
  • kawałek około 5 cm korzenia imbiru
  • sok z dwóch cytryn
  • 400 ml. wody
Łodygi rabarbaru oczyściłam.
Odkroiłam liście i twarde końcówki.
Umyłam.
 
 
Pokroiłam łodygi na małe kawałki i przełożyłam je do głębokiego garnka.


Zasypałam je cukrem 

i odstawiłam na około godzinę, aby puściły sok.

Imbir obrałam i starłam na drobnej tarce.


Dodałam go do rabarbaru.
Wcisnęłam sok z cytryn i wlałam wodę.


Dżem smażyłam około godziny, często mieszając.
Rabarbar stanie się miękki a masa zawiesista.


Przekładałam dżem do wyparzonych słoików.
Odstawiałam je przykrywkami do dołu do wystygnięcia.
Mnie wyszło osiem słoiczków.

Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...