piątek, 19 lipca 2013

KRÓLIK W ŚMIETANIE


Królik jest bardzo delikatnym i miękkim mięsem.

Białko mięsa króliczego jest w 90% przyswajalne przez organizm człowieka.

Charakteryzuje się małą zawartością cholesterolu w porównaniu do mięsa drobiowego i cielęcego. Mięso królicze bogate jest w witaminy (szczególnie w witaminy z grupy B) i mikroelementy (sole żelaza, wapnia, magnezu, potasu, cynku, miedzi, manganu)
 
Mając na uwadze walory odżywcze i dietetyczne, spożycie mięsa króliczego zaleca się przede wszystkim ludziom starszym, dzieciom i osobom cierpiącym na skazę białkową.

Sos na bazie śmietany jest naprawdę przepyszny.
 Polecam! Według mnie królik jest o wiele smaczniejszy niż kurczak czy indyk.



 Składniki:
  • 1 tusza z królika
  • 200 ml 18% śmietany
  • sok z 1 cytryny
  • 1 szt.cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • 1-2  łyżki masła
  • 3-4 łyżki oliwy
  • świeże gałązki rozmarynu
  • zioła prowansalskie
  • sól
  • pieprz
  • 0,5 l wody
  • mąka do obtoczenia królika (ja nie obtaczałam)
  • marchew,por,seler (opcjonalnie)
Królika umyłam i osuszyłam.
Natarłam go solą, pieprzem i czosnkiem.


 Pokroiłam na porcje.
 

Posypałam go ziołami prowansalskimi.
Skropiłam cytryną i przełożyłam świeżym rozmarynem.


 Przykryłam i przełożyłam na 2 godziny do lodówki.
Najlepiej jak pobędzie w niej całą noc.

Jak pisałam powyżej ja nie obtaczałam go w mące.
Ale oczywiście jak chcecie to zróbcie to.
Obsmażyłam kawałki królika na maśle w głębokim garnku.
 

Na tłuszczu w którym się smażył zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę. 
 

 Przełożyłam do cebuli królika.
 

Wlałam wodę,przykryłam i dusiłam około godziny.
Pod koniec wlałam śmietanę.
 

 Królika można podawać z makaronem, ziemniakami lub kaszą.
Smacznego!

1 komentarz:

Artur pisze...

Mniammm, od kąd pojawił się pierwszy raz na Świątecznym stole- nie wyobrażam sobie Świąt bez "królika na stole"
Artur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...