wtorek, 23 lipca 2013

SAŁATKA BROKUŁOWA Z WARZYWAMI I JAJKIEM Z SOSEM CZOSNKOWYM



 Pyszna, pełna warzyw i kolorowa sałatka brokułowa.
Podana z sosem czosnkowym jest po prostu rewelacyjna.
Składniki można oczywiście komponować wedle swoich smaków.
Ja proponuję poniższy skład.

 

Składniki na sałatkę:
  • średniej wielkości brokuł
  • 4 jajka
  • 8-10 pomidorków koktajlowych
  • 1 szt.zielonego ogórka
  • pół czerwonej papryki
  • kawałek białej części pora
  • dymka
  • pół czerwonej cebuli
  • garść kaparów
  • 10 czarnych oliwek
Składniki na sos:
  • 2 łyżki gęstego jogurtu bałkańskiego
  • 1 łyżka majonezu
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • łyżeczka musztardy dijon (opcjonalnie)
 

 Brokuły ugotowałam na pół twardo w osolonej wodzie z dodatkiem łyżeczki cukru.
Pamiętajcie ,że nie powinno się ich przykrywać-zachowają wtedy piękny zielony kolor.

Po ich wystudzeniu, pokroiłam je na mniejsze kawałki i przełożyłam do salaterki.
Dodałam do nich ćwiartki pomidorków.


 Następnie pokroiłam drobno,dymkę, pora i czerwoną cebulę.


Włożyłam  do miseczki pokrojoną w kostkę czerwoną paprykę i 
obranego zielonego ogórka.


Pokrojone, ugotowane na twardo jajka dołączyły do reszty.


Pokroiłam na ćwiartki czarne oliwki i dodałam je wraz z kaparami.
 

Wszystkie składniki wymieszałam.
 
 

 Pozostało jeszcze przygotować sos do tej pysznej sałatki.

W miseczce wymieszałam jogurt z majonezem.
Starłam ząbki czosnku na drobnej tarce i przyprawiłam.
Dla zaostrzenia smaku można dodać łyżeczkę musztardy dijon.

Smacznego!

 

Polecam również sałatkę 


1 komentarz:

Marzynia Mamcia pisze...

Samo patrzenie na te sałatki sprawia przyjemność!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...