środa, 10 sierpnia 2011

TORTILLA Z WARZYWAMI I KAWAŁKAMI INDYKA



Tortilla popularna jest na całym świecie. 
W wielu sklepach bez problemu można kupić gotowe placki, których wypełnienie ogranicza tylko nasza wyobraźnia. 
Farsz do tortilli może stanowić wszystko - 
warzywa, mięso, ryby, zioła, ser, owoce morza, sosy i dipy. 
Meksykanie znają przynajmniej kilkanaście zastosowań tortilli, którą zawijają, nadziewają, smażą, pieką, łamią, grillują, maczają w sosach. 
Wszystko to dzięki Aztekom, którzy dawno temu połączyli mąkę kukurydzaną z wodą.


Składniki:

pierś z indyka
pomidory
czerwona cebula
czerwona i biała świeża papryka
kiszony ogórek
kapusta pekińska
żółty ser

czerwona pasta curry
czosnek
oliwa z chili
sól,pieprz,ostra czerwona papryka

Sos:

majonez
ketchup
papryczki piri-piri
czosnek
ostra czerwona papryka
sos tabasco




Piersi z indyka pokroiłam na drobne paseczki.
Wymieszałam je z czerwoną (bądź żółtą) pastą curry,paroma roztartymi ząbkami czosnku, solą, pieprzem,ostra papryką i oliwą z dodatkiem dwóch łyżeczek oliwy z chili.
Tak zamarynowane mięso odstawiłam na około 30 minut do lodówki.



W czasie gdy indyk się marynował, zabrałam się za warzywka.
Wszystkie po prostu pokroiłam  (jak widać na zdjęciu).
Na koniec wymieszałam w miseczce majonez z ketchupem,dodałam parę pokrojonych papryczek piri-piri,czosnek i jak ktoś woli jeszcze bardziej na ostro - sos tabasco.

Pokrojone mięsko usmażyłam na patelni.



Niestety placki tortilli kupiłam.
Podgrzałam z żółtym serem w mikrofali, oczywiście można w piekarniku bądź na patelni.
Na podgrzany placek nakładałam kolejne składniki:
                                                              
                                                                             indyka....



                                                                   paprykę, cebulę...


pomidory...



                                                                  kapustę pekińską...


Tortilla prawie gotowa... na koniec sos.




Powinno się nałożyć tyle składników,żeby tortillę udało się zawinąć
...co jest nie lada wyzwaniem ;)
Natomiast efekt końcowy wizualny a raczej smakowy jest rewelacyjny!
A poza tym jest to fajne danie na kolacje i spotkania z przyjaciółmi
....tylko nie zapomnijcie o serwetkach bo jak nieumiejętnie ją zwiniecie
to niestety serwetki niezbędne.
Smacznego!

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

oczywiście spróbuję zrobić tę tortillę duszku :)) pozdrawiam-Wiesia,

Przepisy Igusi pisze...

Wiesiu smaczego!

Manuna pisze...

Cześć! Zostałyśmy nominowane, więc teraz my typujemy nazych ulubieńców. Jesteś na naszej liście. Zaglądamy na Twojego bloga w poszukiwaniu inspiracji:) Jeśłi chcesz wziąć udział w zabawie zaprszamy tutaj http://kuchniazdwochstron.blogspot.com/2014/02/nominacja-do-liebster-blog-award.html


Pozdrawiamy!


Asia i Gosia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...