wtorek, 21 lutego 2012

ROLADA CZEKOLADOWA Z BITĄ ŚMIETANĄ I CZARNĄ PORZECZKĄ


A co tam kalorie!
Czasem potrzeba ich trochę zjeść aby uprzyjemnić sobie dzień!
Rolada czekoladowa z bitą śmietaną jest w sam raz;-)
Zwłaszcza,że dziś ostatni dzień karnawału!!
A żeby nie było za słodko, to smak własnoręcznie zrobionego i dodanego do ciasta
dżemu z czarnej porzeczki dodał trochę cierpkości i pysznego orzeźwienia.

Rolada jest za to bez mąki i tłuszczu!



Składniki na około 8 porcji:
  • 100g czekolady gorzkiej deserowej
  • 175g cukru
  • 5 jajek
  • 3 łyżki wody
  • garść migdałów/orzechów/rodzynek
  • szczypta soli
  • 250g śmietany kremówki
  • cukier puder do posypania
  • dżem z czarnej porzeczki

Czekoladę rozpuściłam w wodzie w rondelku podgrzewanym na małym ogniu,
cały czas mieszając.
Odstawiłam do ostygnięcia.


W misce ubiłam żółtka z cukrem na gęstą masę przez około 3 minuty.



Wlałam schłodzoną czekoladę i wymieszałam.


Dosypałam pokruszone migdały.


Ubiłam pianę z białek, dodałam szczyptę soli.
Włożyłam ją do masy czekoladowej i ostrożnie wymieszałam aby
masa pozostała puszysta.


Blachę o wymiarach 30cm na 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia.
Posmarowałam go cienko tłuszczem i wylałam na nią masę.


Piekłam w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 25 minut.


Upieczony placek wystudziłam.
Posmarowałam go dżemem z czarnej porzeczki.


Następnie nałożyłam bitą śmietanę.


Zwijałam wzdłuż krótszego boku.

W tym miejscu nadmienię,że hmm w trakcie tego
zwijania ciasto trochę popękało... co oczywiście nie zmienia faktu,że
w smaku było i tak pyszne!
Przed podaniem ciasto powinno się schładzać w lodówce.
Posypałam je cukrem pudrem i podałam na stół.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...