piątek, 3 lutego 2012

ZUPA KREM Z BROKUŁ I JARMUŻU


Zielona,pełna witamin i sycąca zupa.
W sam raz na zimowe i mroźne dni.
Pisałam już dużo o jarmużu i brokułach, które mają bardzo dużo witamin.
 
O właściwościach odżywczych jarmużu pisałam przy okazji postu
roladek z tym warzywem.
Przepis znajdziecie (TU)



Dziś postanowiłam połączyć oba te warzywa.

Składniki:
  • dwa małe brokuły
  • parę liści jarmużu
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • kawałek pora
  • skrzydło z indyka
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • liście laurowe
  • ziele angielskie
  • sól,pieprz
  • śmietana (opcjonalnie)
  • grzanki (opcjonalnie)
  • zioła prowansalskie do grzanek
  • granulowany czosnek
Do garnka z wodą włożyłam skrzydło z indyka,ziele angielskie i liście laurowe.
Warzywa umyłam i pokroiłam.
Dodałam plastry marchwi, pietruszki i kawałek pora.
Część pora pokroiłam na plasterki.


Umyłam i podgotowałam jarmuż.


Umyłam brokuły.


Włożyłam je do zupy.


Podsmażyłam na patelni pokrojoną cebulę.
Pod koniec jej smażenia dodałam starte ząbki czosnku.


Dodałam ją do zupy.


Następnie do garnka powędrował podgotowany jarmuż.


Przyprawiłam przyprawami i gotowałam wszystko, aż warzywa były miękkie.
Wyjęłam liście laurowe, ziele angielskie i mięso.
Można je obrać i dodać do zupy.
Zmiksowałam wszystko blenderem.


Powstała w ten sposób pożywna zupa krem.


Można przyprawić ją kleksem śmietany i posypać grzankami.

Grzanki można samemu bardzo łatwo przyrządzić.
Bułkę pokroiłam na małe kawałeczki.
Podpiekłam na suchej patelni.
Posypałam ziołami prowansalskimi,granulowanym czosnkiem
z odrobiną soli.
Polałam niewielką ilością oliwy z oliwek.


Smacznego!

Zapraszam na



Polecam inne zupy krem:


 



  




2 komentarze:

LoudPiefash pisze...

Szukałam czegoś niebanalnego do podania i chyba w końcu to znalazłam!:)

Anonimowy pisze...

Bardzo ciekawy przepis, na pewno smaczna i pożywna jest ta zupa.
Jednak brokuł to on a nie ona, stąd "dwa małe brokuły" a nie dwie.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...