piątek, 13 grudnia 2013

ZUPA KREM ZE ŚWIEŻYCH GRZYBÓW LEŚNYCH Z KŁADZIONYMI KLUSKAMI



Świeże grzyby w zimie? 
Może nie zebrane dzisiaj rano ale tej jesieni.
Zamroziłam je i teraz jak znalazł.
Stwierdziłam ,że zupa będzie fajną propozycją nawet na zbliżające się Święta.
Zazwyczaj przygotowuje się tradycyjną zupę grzybową z suszonych grzybów.
Jest oczywiście pyszna.
Ale zapewniam, że moja dzisiejsza 
 zupa krem ze świeżych grzybów 
 jest wyśmienita.
Można ją podawać samą, z grzankami, łazankami lub jak ja polecam 
z kluseczkami kładzionymi.
Spróbujcie.

Składniki:
  • około 0,5 kg leśnych grzybów
  • 1 szt.cebuli
  • włoszczyzna (marchew,pietruszka,seler,kawałek pora)
  • 3 szt.liści laurowych
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • łyżka masła
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • sól
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • śmietana do zupy (opcjonalnie)


Świeżo zebrane leśne grzyby (zdjęcie z jesiennego grzybobrania)


obrałam i oczyściłam.


Pokroiłam je na mniejsze kawałki.
Na maśle podsmażyłam pokrojoną w kostkę cebulę.
Dodałam grzyby i dusiłam na małym ogniu.
To jeśli mamy świeże grzyby.
Ja jak wspomniałam zamroziłam je i teraz wykorzystałam do dzisiejszej zupy.


Obrałam włoszczyznę.


Pokroiłam ją na mniejsze kawałki.
Przełożyłam do garnka z wodą
 wraz z liśćmi laurowymi i zielem angielskim.
 

Posoliłam do smaku i gotowałam aż warzywa były miękkie.


 Następnie wyjęłam je i do wywaru włożyłam grzyby.
Gotowałam około 15 minut.



Zmiksowałam je na gładką masę.
Doprawiłam solą, pieprzem i gałką muszkatołową.


 Ugotowałam do nich kładzione kluski.
Przepis na nie znajdziecie tutaj.



Do kremu można dodać kleks śmietany i posypać świeżą natką pietruszki.
Smacznego!





Polecam 


1 komentarz:

Magda pisze...

Dobry przepis smakowicie ... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...