sobota, 7 stycznia 2012

CIASTO CZEKOLADOWE Z MASĄ DAKTYLOWO MIGDAŁOWĄ


Ach ta czekolada!
Podobne ciasto czekoladowo-czekoladowe niedawno miałam przyjemność
 zaprezentować już na moim blogu (przepis TU)
Dziś postanowiłam upiec trochę inne, acz równie pyszne  
 ciasto czekoladowe z masą daktylowo-migdałową.

Składniki:

CIASTO
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka płynnego miodu
  • 115 g masła
  • 55 g cukru
  • 2 jaja
  • 85 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • parę kropli aromatu migdałowego
  • cukier puder do posypania


MASA
  • 150g suszonych daktyli
  • około 25g migdałów
  • 2 łyżki dżemu morelowego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • sok z połowy pomarańczy
  • 1 łyżka brązowego cukru

Rozpuściłam czekoladę z miodem.


Trzymałam na małym ogniu i mieszałam,aż czekolada się rozpuściła.
Odstawiłam do ostygnięcia.


Utarłam cukier z masłem na puszystą masę.


Dodawałam po jednym jajku i dalej ubijałam.


Następnie wlałam masę czekoladową.
Dosypałam mąkę i proszek do pieczenia.
Wkropiłam aromat migdałowy.


Wymieszałam.


Przełożyłam masę do formy posmarowanej masłem i posypanej tartą bułką.


Piekłam w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni
przez około 20-25 minut.

W czasie gdy ciasto się piekło przygotowałam masę daktylową.

Posiekałam migdały i pokroiłam daktyle.
Możecie zamiast/oprócz ich użyć innych
 np.fig,moreli lub innych suszonych owoców bądź orzechów.


Wsypałam je do małego rondelka, dodając brązowy cukier,
dżem i sok z owoców.


Mieszałam i gotowałam przez około 5 minut
aż powstała jednolita masa.


Upieczone ciasto przekroiłam na pół


Posmarowałam je masą daktylową.


Przykryłam drugim plackiem i posypałam cukrem pudrem.


Smacznego!

1 komentarz:

asieja pisze...

super jest ta słodka masa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...