wtorek, 20 grudnia 2011

CIASTO CZEKOLADOWO CZEKOLADOWE





Pyszne ciasto czekoladowo-czekoladowe.
Bez mąki.
Lekkie, puszyste i cudownie pachnące czekoladą.
Jest naprawdę proste w wykonaniu.
Polecam! 

Składniki:
  • 6 jajek
  • 2 tabliczki 70% gorzkiej czekolady
  • 150g cukru
  • pół kostki masła

Czekoladę roztopiłam z masłem.
Można w garnku lub w kąpieli wodnej.
I odstawiłam żeby przestygła.
Odlałam z masy około pół szklanki na polewę



Cztery żółtka i dwa całe jajka ubiłam z połową cukru, na puszystą masę.


Do ubitych jajek dodałam wystudzoną i roztopioną czekoladę.


Z czterech białek ubiłam na sztywno pianę,dosypując drugą połowę cukru.


Do czekoladowej masy przełożyłam ubitą pianę i
delikatnie wymieszałam.


Wymieszaną masę przełożyłam do wysmarowanej masłem
i posypanej tartą bułką formy.


Piekarnik nagrzałam do 200 stopni.
Piekłam w 190 stopniach przez około 30 minut
aż skorupka popęka ;-)
Po przestudzeniu polałam ciasto odlaną
wcześniej czekoladą.
Można posypać ciasto np.malinami.



Smacznego!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Pyszne,godne polecenia.

Anonimowy pisze...

oczywiście znowu zabieram przepis..Igusiu Twój blog jest moim ulubionym pozdrawiam.Wiesia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...