niedziela, 18 grudnia 2011

SPAGHETTI Z MIĘSNYMI KLOPSAMI




To włoskie danie znane jest na całym świecie.
Postanowiłam je trochę zmodyfikować i zamiast tradycyjnego spaghetti bolognese,
 przyrządziłam małe klopsiki w sosie pomidorowym i makaronem.
Nie ma w nich jajek.
Jest idealne dla dzieci jak i oczywiście dla starszych łakomczuchów.


Składniki:

  • 500g mięsa wieprzowego ew.wołowego
  • około 150g bułki tartej
  • około 150ml mleka
  • 2 szt.cebuli
  • pomidory/pasta pomidorowa
  • bazylia
  • oregano
  • 3-5 ząbki czosnku
  • sól pieprz
  • makaron
  • garść kapar
  • parmezan
  • czarne oliwki
Bułkę tartą namoczyłam w mleku przez około 30 minut.


Mięso zmieliłam, doprawiłam solą, pieprzem i startym czosnkiem.
Podsmażyłam pokrojoną drobno cebulkę i dodałam ją do mięsa.


Dodałam bułkę do mięsa i wymieszałam.



Uformowałam malutkie mięsne kuleczki.
Podsmażyłam je na oleju.


Teraz pora na sos.

Wlałam do garnka pomidory z puszki i dodałam 
również pastę z pomidorów.


Podsmażyłam pokrojoną drobno cebulkę, dodają pod koniec smażenia starty czosnek.


I dodałam je do pomidorów.


Wsypałam sól,pieprz,bazylię i oregano.


Pokroiłam również kapary i dodałam do sosu.


Włożyłam do sosu usmażone wcześniej klopsiki.


Ugotowałam al dente makaron


Podawałam spaghetti z pokrojonymi czarnymi oliwkami i
posypanym na wierzch startym parmezanem.


Smacznego!


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...