piątek, 16 grudnia 2011

SAŁATKA GYROS Z KURCZAKIEM




Mając niedawno w rękach przyprawę do gyros przypomniało mi się ,
że jadłam kiedyś sałatkę z tą mieszanką przypraw.
Na wspomnieniach nie skończyło się i postanowiłam ją zrobić.
Jest to moja wersja... brakuje w niej czerwonej papryki z tego względu,
że moja córka za nią nie przepada.
Oczywiście możecie ją dodać jak i inne ulubione składniki np.pomidory.
Wiem (bo taką kiedyś jadłam),że często przyrządzana jest warstwowo.
Ja jednak wolę wersję wymieszaną.
Ale propozycję podania i wykonania pozostawiam każdemu wedle uznania.




Składniki: Ilość w zależności od ilości sałatki
  • pierś z kurczaka
  • kapusta pekińska
  • kiszone ogórki
  • kukurydza konserwowa
  • cebula biała i czerwona
  • majonez
  • jogurt
  • ketchup (opcjonalnie)
  • ww.czerwona świeża papryka (ja nie dodałam)
  • mieszanka przypraw do gyros
  • sól
  • pieprz
  • granulowany czosnek
  • oliwa
Pierś z kurczaka pokroiłam w kostkę,przełożyłam ją do miseczki,
wsypałam mieszankę przypraw do gyros,
 zalałam oliwą i odstawiłam do lodówki.


Pokroiłam cebule i obrane ze skórki kiszone ogórki.


Dodałam opłukaną konserwową kukurydzę.



Pokroiłam kapustę pekińską.



Podsmażyłam na oleju przyprawioną wcześniej pierś z kurczaka.



Dodałam ją do pozostałych składników.



Wszystko razem wymieszałam.



Majonez połączyłam z jogurtem,doprawiłam solą,
pieprzem i odrobiną granulowanego czosnku.
Można jeszcze dodać przyprawy gyros, jeśli uznacie,że jest jej za mało.



Smacznego!

1 komentarz:

Sandra pisze...

Pyszne zdjęcia i pyszna sałatka :) A próbowałaś zrobić kiedyś którąś wersję z http://salatkagyros.pl/ ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...