środa, 11 kwietnia 2012

KOKOSOWE CIASTECZKA


Zaproponuję dzisiaj pyszne kokosowe ciasteczka.
Są łatwe w przygotowaniu i idealne dla wielbicieli kokosu.

Składniki:
  • 250g czekoladowych herbatników
  • 85g masła lub margaryny
  • 180g skondensowanego słodzonego mleka z puszki
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 2 łyżki cukru
  • 6 łyżek mąki pszennej
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125g wiórków kokosowych


Wsypałam herbatniki do plastikowej torebki i rozgniotłam wałkiem.
Można je także zmiksować w mikserze kuchennym.


Ja dodałam jeszcze trochę herbatników maślanych.



W rondelku roztopiłam masło.



Dosypałam pokruszone herbatniki i dokładnie wymieszałam.


Formę wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam do niej masę.


Utarłam na gładką masę jajko z mlekiem skondensowanym
i esencją waniliową.


Wsypałam mąkę,proszek do pieczenia i cukier.


Wymieszałam.


Na koniec dodałam wiórki kokosowe.


Wszystko wymieszałam.

Wyłożyłam masę kokosową na wierzch masy z herbatników.
Zalecam maczać łyżkę co jakiś czas w wodzie,
ponieważ masa może się do niej przylepiać.


Piekłam ciasto w temperaturze 190 stopni przez 30 minut,
albo do chwili, gdy masa kokosowa stwardnieje i stanie się złocista.


Zostawiłam je w formie na 5 minut do ostygnięcia.
Pokroiłam  na kawałki. 

Można roztopić czekoladę deserową i polać finezyjnie wierzch ciasteczek.

Smacznego!


Polecam również pyszne

KOKOSANKI

 

2 komentarze:

Dusia pisze...

Pysznie wygląda!

Panna Malwinna pisze...

Wygląda smakowicie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...