wtorek, 3 kwietnia 2012

MAKARON Z BOCZNIAKAMI


Boczniak
 jest grzybem odznaczającym się wysoką wartością odżywczą,
walorami smakowymi oraz właściwościami prozdrowotnymi,
 dzięki czemu poszukiwany jest na rynku jako
 atrakcyjny towar konsumpcyjny i przetwórczy.

 Jest bogatszy niż inne gatunki grzybów w witaminy z grupy B oraz w witaminę PP.

 Wartości smakowe boczniaka są oceniane bardzo wysoko.

Boczniaki można przechowywać w lodówce przez kilka dni,
 zamrożone są w stanie przetrwać nawet pół roku
bez utraty smaku i wartości odżywczych.

Składniki:
  • 0,5kg boczniaków
  • 1 cebula
  • szklanka śmietany 18%
  • koperek
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • pieprz czarny
  • łyżka sosu sojowego
  • 2 ząbki czosnku
  • sól
  • olej
  • parmezan
  • makaron typu pappardelle Lubelli


Grzyby umyłam. 



Pokroiłam w paseczki.


Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oleju.


Dodałam do niej pokrojone grzyby.


Wymieszałam i dodałam starte ząbki czosnku.




 Smażyłam aż woda którą puściły boczniaki odparowała.
Doprawiłam solą i pieprzem.
Wlałam sos sojowy.



 Wlałam śmietanę.



 Wsypałam pokrojony koperek.
Dodałam łyżkę koncentratu pomidorowego.



Chwilę wszystko podsmażyłam.


Podawałam z makaronem typu pappardelle.
Posypałam wszystko parmezanem.
Smacznego!




1 komentarz:

lola pisze...

To musi być przepyszne!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...