czwartek, 1 sierpnia 2013

LEKKIE SEROWE PLACUSZKI Z CYNAMONEM


Lekkie, puszyste, serowe placuszki na śniadanie.
Proste i szybkie w przygotowaniu.
Idealne dla małych dzieci ( i dużych łasuchów)
Zapach i smak cynamonu jest rewelacyjny.
 Można do nich podawać sezonowe owoce, miód, syrop klonowy 
lub posypać jak ja cukrem pudrem.

 

Składniki: 
na 8 placuszków
  • 1 jajko
  • 150-200 g sera ricotty / serek bieluch naturalny
  • 2 - 3 łyżki mąki
  • pół szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżka cukru ( ja nie dodałam)
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżka masła
  • cukier puder do posypania
  • owoce/ miód/ syrop klonowy

 Do miseczki włożyłam serek, żółtko,szczyptę soli i proszek do pieczenia.
Nie dodałam do środka cukru, ponieważ posypane 
cukrem pudrem lub miodem są wystarczająco słodkie.


Wsypałam mąkę.
 

Wlałam mleko i mieszałam.
 
 

Z białka ubiłam pianę i wlałam do ciasta.


 Ciasto delikatnie wymieszałam z pianą.
 

 Na patelni rozpuściłam masło i wymieszałam je z cynamonem.


 Nakładałam po jednej łyżce ciasta na jednego placka.
Smażyłam na średnim ogniu po każdej ze stron.
 

 
 

Smacznego!
 

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...