wtorek, 27 sierpnia 2013

SURÓWKA Z KALAREPY



Do surówek można "przemycić" różne warzywa.
Połączenie kalarepy, marchwi i jabłka dało idealny smak.
Kalarepa idealnie smakuje na surowo.
Zazwyczaj chrupie się ją, pokrojoną w plasterki.
Surówka pasuje do dań obiadowych i dań z grilla.
Jest propozycją zdrową i bogatą w witaminy.

Składniki:
  • 1 szt. kalarepy
  • 1 szt. jabłka
  • 2 szt. małych lub 1 szt. większej marchewki
  • koperek
  • łyżka majonezu
  • łyżka greckiego jogurtu
  • sok z połowy cytryny
  • sól do smaku
  • pieprz świeżo zmielony do smaku
Przygotowałam składniki.


 Marchew, jabłko i kalarepkę obrałam.


 Starłam kalarepę na tarce o grubych oczkach.


Następnie starłam marchew.
Użyłam tarki o drobnych oczkach. 

 

Ostatnie do starcia poszło jabłko.
 

Skropiłam je sokiem z cytryny.
Wsypałam pokrojony koperek.
 

Wymieszałam składniki z majonezem i jogurtem.
Można pominąć majonez, sałatka będzie wtedy lżejsza.
Proponuję wówczas dodać łyżeczkę musztardy.
Przyprawiłam sałatkę solą i pieprzem.
Smacznego!

1 komentarz:

moni.ka pisze...

Bardzo smaczna i zdrowa jest ta surówka! Dziś będzie królowała na moim stole przy obiedzie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...