poniedziałek, 26 sierpnia 2013

PLACUSZKI DROŻDŻOWE Z DYNIĄ



Pierwsze dynie się już pokazały w sklepach i na straganach.
Kupiłam kawałek i postanowiłam usmażyć 
drożdżowe placuszki z dynią.
Bardzo fajna i smaczna propozycja na śniadanie lub kolację.



Składniki:
  • 500 g kawałka dyni
  • 2 jaja
  • 400 ml kefiru
  • 2-3 szklanki mąki
  • 50 g świeżych drożdży
  • pół szklanki wody
  • szczypta cukru
  • pół łyżeczki soli
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Dynię obrałam ze skórki i pokroiłam na podłużne kawałki.


Starłam ją na tarce o grubych oczkach.


Do szklanki wlałam ciepłą wodę, dodałam szczyptę cukru i rozkruszone drożdże.
Wymieszałam i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 


W misce roztrzepałam jajka.


Wsypałam mąkę.


Wlałam rozczyn z drożdży i kefir.
Możecie dodać go mniej jeśli uznacie,że ciasto jest za rzadkie.
Posoliłam.Odstawiłam na około 20 minut w ciepłe miejsce,żeby ciasto trochę podrosło.


Dodałam startą dynię.


Wymieszałam.


Placuszki smażyłam na niewielkiej ilości oleju.
Nakładałam je łyżką na patelnię.



Smażyłam na złoty kolor.


 Wykładałam placki na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, 
aby odsączyć olej.
Podawałam posypane cukrem pudrem.
Smacznego!


Polecam placuszki 


Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...