środa, 6 listopada 2013

PLACKI Z DYNI I MARCHEWKI Z CURRY


Placuszki kojarzą się z podwieczorkiem i słodką przekąską.
Pojawiły się już na blogu słodkie,


Dziś zaproponuję placuszki na ostro.
Dynia, marchew, dymka, czosnek i curry.
Proste połączenie a jakże pyszne.



Składniki:
  • 300 g kawałek dyni
  • 1 szt. marchewki
  • 2 szt. jajek
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łodyżki dymki
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka przyprawy curry firmy Prymat
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia
Dynię i marchew starłam na tarce o grubych oczkach.


Pokroiłam drobno dymkę.


W miseczce roztrzepałam jajka.


Wsypałam do nich mąkę, sól, pieprz i curry.
 Dodałam starty ząbek czosnku.


 Wszystko wymieszałam.


 Teraz kolejno wsypałam do masy jajecznej:
startą marchewkę,


 startą dynię


 i posiekaną dymkę.


Wszystkie składniki wymieszałam.


Smażyłam niewielkie placuszki na rozgrzanym oleju.
Temperatura nie powinna być za niska, ponieważ placki powinny być chrupiące
 a nie nasiąknięte tłuszczem.


  
Po usmażenie układałam je na ręczniki papierowe, aby odsączyć nadmiar oleju.
Można podawać dyniowe placuszki z gęstym jogurtem i papryczką chili.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...